Kolosalna różnica wyniku crash testu Volvo XC90(2016) kontra Audi Q7(2017)
Test "Small overlap" wprowadzono w 2012 roku, polega on na uderzeniu 25% szerokości auta przy prędkości 65km/h
kamcioju z- #
- #
- #
- #
- #
- 246
Test "Small overlap" wprowadzono w 2012 roku, polega on na uderzeniu 25% szerokości auta przy prędkości 65km/h
kamcioju z
Komentarze (246)
najlepsze
A tej informacji (czas przeprowadzenia obu testów) chyba nie mamy? W każdym razie nie zauważyłem. Ale
A samochodem z zeszłego roku nie można mieć wypadku w tym roku?
Testy są po to aby pokazać jakie mamy szanse przeżycia (przynajmniej teoretycznie) w razie wypadku
@waligora: No nie można. Zachar kiedyś miał film o tym.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/xc90-4-door-suv/2016
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/q7-4-door-suv
Volvo miało HIC-15 na poziomie 37, Audi natomiast 225 (im mniejszy tym lepszy, przy wartości 1000 jest 18% szans na poważne uszkodzenia głowy). Natomiast naprężenia na szyję były 0,5 i odpowiednio 1,3kN (norma to 2,6). Więc ześlizgnięcie się z przeszkody faktycznie coś dało (pod warunkiem że nie wyleciał na czołówkę na drugi pas pod tira :P)
@w3n5zu: o klasę wyżej w jakim sensie? Obydwa to flagowe suvy - 5/7 miejsc, niemal identyczne wymiary (rozstaw osi 2984 vs 2990).