ktoś rozeznany da radę wytłumaczyć jak to jest, że koła aż tak srogo przyblokowało? przecież to najświeższy IS. coś nie działało, czy to tak system reaguje?
A skąd wiadomo, że ABS nie działał? Przecież ten samochód wpadł w lekki boczny uślizg, po gwałtownym manewrze. Koła zostały na wprost, a samochód poruszał się wprost po jezdni, więc koła musiały się zblokować. Jak wpadniecie w poślizg i będziecie się ślizgali bokiem, to też śladów po hamowaniu nie będzie?
Dlaczego głupota? Bo wyprzedzał gdy miał prawo? Manewr skrętu wg mnie podjęty gdy już było wyprzedzanie, do tego nie widac chyba kierunku. W takiej sytuacji, gdy chcę skręcac a widze, ze inne auto za mną może blokowac widocznośc moich zamiarów, to wręcz wjeżdżam z 0,5 m na drugi pas, by mnie wszyscy widzieli!
Jak wyprzedzasz to podjeżdżasz do samochodu wyprzedzającego i przyśpieszasz
@majkelos13: Co kur.wa? W sensie zaczynasz wyprzedzać, zwalniasz po zrównaniu, obserwujesz i przyspieszasz dalej? Mam prośbę, idź na komendę oddaj prawko, błagam.
Kierowca dostawczaka nie miał go prawa zauważyć zza ciężarówki
@majkelos13: Miał prawo, bo robię tak setki razy w roku. Rodzinka mieszka na wylotówce z miasta, gdzie ludzie przyspieszają z 50 na 100. Więc by nie zaczeli wyprzedzać, gdy ja
Tak, wyprzedzając na jednopasmówce podjeżdżasz do samochodu z przodu, upewniasz się że masz miejsce a nie wjeżdżasz na pełnej prędkości.
@majkelos13: No to wiedz matole, że wszystko to było spełnione, w momencie gdy zaczynał maerw a nawet gdy był w połowie, to: - doskonała widocznośc, droga prosta; - z naprzeciwka nik nie jechał, można śmiało zaczyna manewr; - bezpieczny manerw, to szybki manewr, im krócej na "obcym pasie", tym lepiej; -
Zgodnie z art. 24 ust. 1 przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności czy ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu.
jak nieprawidłowo, kierunkowskaz miał? Miał? Znaczy, że skręcał prawidłowo
@pretorius: Kierunkowskaz kolego nie uprawnia cię do zmiany pasa czy skrętu bez upewnienia się czy nie jesteś właśnie wyprzedzany lub ktoś po prostu nie znajduje się na tym pasie. Sorry ale od momentu wjechania na pas kierowcy busa do momentu pojawienia się w kamerze auta które znajdowało się na pasie przeciwnym do kierunku jazdy( czyli wyprzedzało) minęło 0,51 s ! Sądzisz że
sorry kolego ale ja widzę kierunkowskaz od 44 sekundy a zabrania się wyprzedzania z lewej strony pojazdu z włączonym lewym kierunkowskazem ;-) a żaden przepis skręcającemu w lewo nie nakazuje spojrzenia w lusterko
@pretorius: Ja nie widzę kierunkowskazu (nie twierdz że nie ma ) Masz rację zabrania się wyprzedzania pojazdu który sygnalizuje skręt w lewo czy zmianę pasa ruchu. Jednak co do ostatniego zdania to się nie zgodzę, to nie jest
Tym furgonem to mógł już 300m wcześniej przejechać na lewy pas, z przeciwka nic nie było. A filmujący mógłby wyprzedzić go po lewej, i osobowy ,,ścigant" też widziałby go dużo wcześniej.
jakby koła były zblokowane to był by ślad hamowana na drodze a nie było.
@mateusz220: jakby koła nie były zablokowane to nie leciał by taki dym, nie było by takiego dźwięku, a auto miało by sterowność. Popatrz jak hamują ciężarówki na ut.
Kierowca Lexusa zachował zimną krew to fakt ale pałą to obu się należy, jednemu za nie patrzenie w lustro drugiemu za prędkość. Choć w razie zderzenia winnym zostaje skręcający, takie prawo mamy
@Edward_Kenway: Dostawczak telepał się raczej wolno. Wygląda to na teren niezabudowany bo stoją słupki do tego przed dostawczakiem jechała ciężarówka która ograniczała widoczność lexusowi. Za lusterka fakt ale lexus mógł trochę pomyśleć bo jak ciężarówka jedzie wolno to zawsze jest jakiś powód... :D
@Edward_Kenway: prędkość mógł mieć znacznie większą od tego kawałka drogi hamowania na filmie bo dźwięk jest o wiele za słaby by stwierdzić czy hamował wcześniej, a po drugie ten model lexusa nie ma przypadkiem detekcji kolizji i automatyczne hamulce bez ABSu ? a i jeszcze inna kwestia - gdyby nie hamował pod ukosem to by przydzwonił nawet po ich puszczeniu w ostatnim momencie
Komentarze (220)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Jak wpadniecie w poślizg i będziecie się ślizgali bokiem, to też śladów po hamowaniu nie będzie?
W takiej sytuacji, gdy chcę skręcac a widze, ze inne auto za mną może blokowac widocznośc moich zamiarów, to wręcz wjeżdżam z 0,5 m na drugi pas, by mnie wszyscy widzieli!
@majkelos13:
Co kur.wa? W sensie zaczynasz wyprzedzać, zwalniasz po zrównaniu, obserwujesz i przyspieszasz dalej? Mam prośbę, idź na komendę oddaj prawko, błagam.
@majkelos13:
Miał prawo, bo robię tak setki razy w roku. Rodzinka mieszka na wylotówce z miasta, gdzie ludzie przyspieszają z 50 na 100. Więc by nie zaczeli wyprzedzać, gdy ja
@majkelos13:
No to wiedz matole, że wszystko to było spełnione, w momencie gdy zaczynał maerw a nawet gdy był w połowie, to:
- doskonała widocznośc, droga prosta;
- z naprzeciwka nik nie jechał, można śmiało zaczyna manewr;
- bezpieczny manerw, to szybki manewr, im krócej na "obcym pasie", tym lepiej;
-
Zdecydowanie głupota wygrywa w tym zestawieniu z opisu znaleziska.
@pretorius: Kierunkowskaz kolego nie uprawnia cię do zmiany pasa czy skrętu bez upewnienia się czy nie jesteś właśnie wyprzedzany lub ktoś po prostu nie znajduje się na tym pasie.
Sorry ale od momentu wjechania na pas kierowcy busa do momentu pojawienia się w kamerze auta które znajdowało się na pasie przeciwnym do kierunku jazdy( czyli wyprzedzało) minęło 0,51 s !
Sądzisz że
@pretorius: Ja nie widzę kierunkowskazu (nie twierdz że nie ma )
Masz rację zabrania się wyprzedzania pojazdu który sygnalizuje skręt w lewo czy zmianę pasa ruchu.
Jednak co do ostatniego zdania to się nie zgodzę, to nie jest
@mateusz220: jakby koła nie były zablokowane to nie leciał by taki dym, nie było by takiego dźwięku, a auto miało by sterowność. Popatrz jak hamują ciężarówki na ut.
Choć w razie zderzenia winnym zostaje skręcający, takie prawo mamy