Koniec z "wyścigami słoni" na polskich drogach? Ministerstwo ma pomysł
Koniec z wyprzedzaniem ciężarówek przez ciężarówki na drogach krajowych i autostradach. Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiada w rozmowie z RMF FM wprowadzenie zakazu takich manewrów. "Uważam, że po wielu miesiącach apeli i różnego rodzaju monitów do Ministerstwa...
lyncz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 165
- Odpowiedz
Komentarze (165)
najlepsze
Zgadzam sie ze w sytuacji kiedy jadąca przed ciężarówką inna ciężarówka jedzie z mniejsza prędkością to kierujący pojazdem powinien mieć możliwość ja wyprzedzić.
Powody to większe spalanie przy rozpędzaniu pojazdu wskutek zahamowania i płynność jazdy.
U nas zamiast zastanowić sie dlaczego problem występuje i dobudować kolejny pas ruchu, jeżeli przepustowość drogi jest zbyt mala - a jest -
Teraz zastanówcie się na logikę - jeden tir z ciężkim ładunkiem jedzie 75-80 na autostradzie i inne tiry nie mogą go wyprzedzić. Będzie to wyglądało jak kolejki tirów przy kopalniach - dramat.
Teraz jeśli dalej nie dotarło - wyobraźcie sobie, że taki konwój z ~100 ciężarówek jedzie sobie jedna za drugą, a wy z lewego pasa chcecie zjechać za chwilę na zjazd po
"-To jest kot. On ci zawsze wejdzie na drzewo.
-No to trzeba sciac drzewo."
No #!$%@? mis ciagle zywy.
@Gunslinger: przecież już mają, prędkość dopuszczalna to 70 i 80 km/h (w Niemczech 60 i 80) - a tzw. kaganiec jest ustawiony na 90 km/h.
Tak samo płacze o tym, że jak będzie jechał wolniej to nie dojedzie do domu bo braknie 5 minut - czas pracy kierowcy na terenie UE to 9h, ale wiadomo że czasem może
Ustawić to jakoś elektronicznie, aby nie korzystał z tego cały czas tylko powiedzmy raz na 10minut i tyle - wyprzedzanie będzie sprawne i bezbolesne, a kierowcy będą jeździć dalej tyle co trzeba.
@alta27: @czupakadabra: już mogą przekraczać prędkość - najwyższa prędkość dopuszczalna jest o 10 km/h niższa prędkość w ograniczniku prędkości