Romet 210 Chart - przedstawiamy polskiego Simsona

Po motorynce i Simsonie czas na najlepszą polską konstrukcję (jeśli chodzi o motorowery), czyli Romet 210 Chart. Ogromna szkoda, że to cudo nie stało się bardziej popularne. Ostatni polski motorower. Zapraszam.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 21
- Odpowiedz





Komentarze (21)
najlepsze
Był niby najlepszy z Rometów ale... to nadal był romet który psuł się często i kosztował dużo.
Ludzie woleli już dołożyć trochę więcej i kupić mocniejszą Jawę Mustang lub dołożyć dużo więcej i kupić mało awaryjnego i mocnego simsona niż słabego i psującego się rometa.
źródło: comment_M4t11jN3uxf1ZvihsSlXDBhIClY6xdJx.jpg
PobierzDo dziś żałuję
źródło: comment_klyVlBb4lJFWqooy4fDa4CbcM1FRpuVq.jpg
PobierzNa serii bez zwiększania mocy dwa łożyska wystarczyły przecież.
4 łożyska praktycznie w karterach by spokojnie się zmieścimy. Dużo wolnego miejsca jest.
Teoretycznie wystarczyło by minimalnie wydłużyć czopy wału w miejscu łożysk.
Przypuszczam, że nigdy nie miałeś styczności z uprawnieniami motorowerow.
Cylinder- Wydech - Gaźnik. Samo zgranie tych elementów bez planowania jest niewyobrażalne.
Wysokość okien pluczacych, szerokości i wysokości wszystkich okien w cylindrze to już jest trochę matematyki. Trzeba oszacować ilość paliwa które będzie potrzebował żeby dobrać gaźnik. A co za tym idzie przydałoby się obliczyć długość dolotu.
Jego projekt zapewne powstał w szkole podczas
Niektórzy podobno zakładali mniejsze baki, żeby zmniejszyć spalanie. Jazda z sikawką śmigusdyngusową o pojemności 180ml powodowała spadek spalania do poziomu 1,3 l/100 km ;)