Podobne systemy są już dość powszechne. Nie ma to nic wspólnego z danymi osobowymi i na 99,9% nie ma też żadnego powiązania z danymi z kartą kredytową. Służy to albo do badań demograficznych, co pomaga dopasować ofertę do klienta (system sprawdza co kupują kobiety, mężczyżni itd.) względnie w wersji bardziej rozbudowanej podpowiada sprzedawcy co należy delikwentowi zaoferować ekstra lub wyświetla personalizowaną reklamę. Dane są tylko statystyczne, nie można sprawdzić tym co kupował
Jako ciekawostkę powiem wam też, że w niektórych sklepach każdy ruch klienta jest monitorowany- jak porusza się po sklepie, gdzie się zatrzymuje, na co patrzy itd. Cel podobny jak powyżej- lepsze dopasowanie powierzchni sprzedaży, jak i samej oferty.
Przecież tam nie ma absolutnie nic o zapamiętywaniu danych, ale wykopowe macierewicze już sobie dorobiły teorię spiskową. Sprawdźcie jeszcze czy kasa wam nie kradnie cennego materiału genetycznego. XD
Płeć i wiek w skali 1-4. No ile danych osobowych, głowa mała. Jakby mieli zapisywac zdjecia kazdego klienta to by byla dosc zasobochłonna operacja. A tak sklep wie ze do niego przychodzi najwiecej doroslych mezczyzn i zamiast 3 polek podpasek wprowadzi wiecej piwa i chipsow.
@Odpluskwiacz: podsumowanie z kasy nie powie Ci czy wśród klientów więcej masz męskich nastolatków czy starszych babć. Zliczanie tych danych z kamery w tabelkę - tak. Dzięki temu będziesz wiedział, że do oferty trzeba wprowadzić różańce i modlitewniki a można odpuścić sobie promocję na prezerwatywy. Bo chleb i masło kupują wszyscy niezależnie od płci czy wieku.
Płeć i wiek w skali 1-4. No ile danych osobowych, głowa mała. Jakby mieli zapisywac zdjecia kazdego klienta to by byla dosc zasobochłonna operacja. A tak sklep wie ze do niego przychodzi najwiecej doroslych mezczyzn i zamiast 3 polek podpasek wprowadzi wiecej piwa i chipsow.
@pmoo: Nabicie danych na kasę odbywa się w mojej obecności i przy moim udziale. Wobec każdego rekordu, jaki jest tworzony, a nie został zaszyfrowany przeze mnie osobiście na moim własnym komputerze, należy zakładać, że może być przechowywany i przetwarzany wiecznie.
Dlaczego miałbym o tym nie widzieć? Dostaję nawet plaintextową kopię do ręki.
Ile unikalnych klientów ma taka żabka? 10 tys.? 10 tys. * 200 kb to 2 gigabajty. Dużo? W pamięci
@kolnay1: zawsze możesz udostępniać innym zdjęcie swojego pindola. Nie masz co się martwić. Przecież zdjęcie Twojego pindola nie jest nikomu potrzebne. Można trzymać na serwerze.
Profilowanie klientów jest dla reklamodawców szalenie ważne. Soft do tego może legalnie przechowywać tylko ostatnie cztery cyfry numeru karty z Twojej płatności. Jeśli dołączymy do tego identyfikator Twojej twarzy czy pindola reprodukowalny o każdej porze dnia i nocy, to mogą Ci już założyć absolutnie indywidualny profil
Komentarze (397)
najlepsze
Jako ciekawostkę powiem wam też, że w niektórych sklepach każdy ruch klienta jest monitorowany- jak porusza się po sklepie, gdzie się zatrzymuje, na co patrzy itd. Cel podobny jak powyżej- lepsze dopasowanie powierzchni sprzedaży, jak i samej oferty.
Dlaczego miałbym o tym nie widzieć? Dostaję nawet plaintextową kopię do ręki.
Ile unikalnych klientów ma taka żabka? 10 tys.? 10 tys. * 200 kb to 2 gigabajty. Dużo? W pamięci
Kliknij soibe na ten test i zobacz. Nic tu trudnego nie ma do rozumienia. To kilka zmiennych.
Profilowanie klientów jest dla reklamodawców szalenie ważne. Soft do tego może legalnie przechowywać tylko ostatnie cztery cyfry numeru karty z Twojej płatności. Jeśli dołączymy do tego identyfikator Twojej twarzy czy pindola reprodukowalny o każdej porze dnia i nocy, to mogą Ci już założyć absolutnie indywidualny profil