Unlimited Detail - skok kilku generacji w generowaniu grafiki 3D na PC
Jeśli wierzyć twórcom tego algorytmu, udało im się wynaleźć sposób na wygenerowanie sceny złożonej z praktycznie nieskończonej ilości polygonów... przy pomocy laptopa z zintegrowaną kartą graficzną. Bądź co bądź wydaje się to możliwe.
![chudzielec](https://wykop.pl/cdn/c3397992/chudzielec_6NRX5e6xYP,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 89
Komentarze (89)
najlepsze
http://www.wykop.pl/link/323723/nowa-metoda-renderowania-grafiki/#comment-2146524
Ale i tak wykopię, bo myślę, że warto.
O ile czytaliśmy ten sam tekst, mowa w nim o nowym podejściu do renderowania grafiki a nie do sposobu jej przechowywania (i to jest właśnie najbardziej niesamowite! bo co to za sztuka stworzyć opasłą strukturę danych by szybciej na niej operować). O ile faktycznie opracowali te algorytmy, o których piszą, to w kwestii plików modeli/tekstur nic się nie zmienia.
1. Dla każdego punktu na ekranie wyznaczana jest prosta, którą wyznaczają dwa punkty: punkt położenia kamery oraz punkt na płaszczyźnie rzutowania przed kamerą, który odpowiada danemu punktowi na ekranie komputera.
2. W pamięci lub na dysku zapisane są punkty w postaci: współrzędne x, y oraz koloru danego punktu.
3. Dla każdej prostej z pkt 1. następuje wyszukiwanie, które
Pytanie brzmi skąd brać te punkty, bo cały czas jest mowa tylko o wyświetlaniu, a nikt nie mówi o tym skąd dane do wyświetlenia się biorą - przecież nie będą zapisane jako [x,y,z,kolor], a w sumie to sugeruje ten opis - wszystko fajnie dopóki obserwujemy całkowicie statyczną scenę, a kiedy coś
Niestety makrobloki kompresji filmików w internecie skutecznie zniekształcają piękno tamtejszego silnika (algorytmy kompresujące
Komentarz usunięty przez moderatora
Też mam podobne tropy, wygląda na to, że została stworzona jakaś struktura pamięci pozwalająca szybko odnajdywać punkty w które trafia promień. Zastanawiający jest brak animacji jakichkolwiek obiektów, czyżby modyfikowanie takiej struktury danych nie byłoby już zbyt szybkie?