Bank T-Mobile Usługi Bankowe zabrał moje tysiąc złotych i nie chce oddać przed Świętami
Opiszę przebieg sytuacji. Zamówiłem przedmiot na iBOOD w dniu 31-10-2016 płacąc kartą kredytową T-Mobile jednak zamówienie zostało anulowane i otrzymałem zwrot środków z powrotem na kartę w dniu 10-11-2016. W dniu 3.12.2016 z mojego konta ROR zostały pobrane wszystkie środki na poczet spłaty zadłużenia karty którego nie było. Zadzwoniłem na infolinie, złożyłem reklamacje i również rezygnacje z karty kredytowej z uwagi na te nieprawidłowości. W reklamacji prosiłem o zwrot nadpłaty na konto ROR, otrzymałem odpowiedź:
"Szanowny Panie, W odpowiedzi na reklamację numer 252673, dotyczącej nadpłaty na rachunku karty kredytowej o końcowym numerze XXXXXXXX, proszę o przyjęcie poniższych wyjaśnień. Uprzejmie informuję, że szczegółowa weryfikacja zgłoszonej przez Pana sprawy nie wykazała żadnych nieprawidłowości po stronie Banku. Transakcja w kwocie xxxx,xx zł, wykonana kartą xxxx xxxx xxxx xxxx dnia 31.10.2016 r., została prawidłowo zaksięgowana na Pana rachunku w dniu 3.11.2016 roku. Z tego powodu została ujęta na wyciągu numer 5 z dnia 5.11.2016 r. W związku z tym, że usługodawca przesłał do Banku zwrot do niniejszej transakcji, w dniu 10.11.2016 r. na rachunku karty kredytowej zostało zaksięgowane uznanie w kwocie xxxx,xx zł. Z racji ustawionej automatycznej spłaty zadłużenia widniejącego na rachunku karty kredytowej, w dniu 03.12.2016 r. Bank dokonał przeksięgowania kwoty xxx,xx zł z rachunku oszczędnościowo – rozliczeniowego numer XXXXXXXXXX. Na Pana koncie tego dnia nie było bowiem wystarczającej ilości środków do pokrycia całości zadłużenia, stąd pobrana kwota. Z racji zaksięgowanego w dniu 10.11.2016 r. zwrotu do wykonanej transakcji kartowej, obecnie na Pana rachunku widnieje nadpłata w kwocie xxx,xx zł. Mając na uwadze, że zarówno transakcja z dnia 31.10.2016 r., jak i zwrot płatności zostały zaksięgowane prawidłowo, zgodnie z rozliczeniem otrzymanym od organizacji płatniczej, brak jest podstaw do uznania reklamacji. Bank nie spełni Pana prośby dotyczącej przeksięgowania kwoty xxx,xx zł na Pana rachunek bieżący. Jednocześnie uprzejmie informuję, że z tej kwoty może Pan korzystać dokonując transakcji kartą kredytową. Również w przypadku wypowiedzenia rachunku karty kredytowej nadpłata zostanie przekazana na wskazany przez Pana numer konta. Mam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia okażą się wystarczające. "
Wystawiłem drugą reklamacje że nie ustawiałem żadnej automatycznej spłaty i od czerwca gdy otworzyłem rachunek karty kredytowej nie było podobnej sytuacji. Otrzymałem odpowiedź:
"Szanowny Panie, W odpowiedzi na reklamację numer 254250, dotyczącą ustanowienia automatycznej spłaty, proszę o przyjęcie poniższych wyjaśnień. Uprzejmie informuję, że automatyczna spłata Pana Karty Kredytowej o numerze XXXXXXXXXX, z rachunku o numerze XXXXXXXXXXXX została ustanowiona podczas zawierania Umowy o Kartę Kredytową, dnia 21.06.2016 r. Informacja ta jest zawarta w części „Parametry Karty Kredytowej”. Pragnę poinformować, że zgodnie z Regulaminem Obsługi Produktów T-Mobile Usługi Bankowe §50 „8. W przypadku, gdy Klient dokona wpłaty na Rachunek karty przed terminem spłaty automatycznej, wpłata zostanie zaliczona na poczet spłaty zadłużenia. W dniu spłaty automatycznej T-Mobile Usługi Bankowe pobierze: a. w przypadku, gdy wpłacona przez Klienta kwota jest niższa od kwoty automatycznej spłaty - kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy tymi kwotami, b. w przypadku, gdy kwota wpłacona przez Klienta jest równa lub większa od kwoty automatycznej spłaty – T-Mobile Usługi Bankowe anuluje wykonanie automatycznej spłaty w danym Cyklu rozliczeniowym.” W związku z powyższym, jeśli zapewni Pan odpowiednią ilość środków na rachunku Karty Kredytowej przed terminem spłaty, spłata automatyczna nie zostanie wykonana. Ponadto, chciałam poinformować, że jeśli chciałby Pan zrezygnować z usługi automatycznej spłaty, może Pan tego dokonać w kontakcie z Oddziałem lub Contact Center (Infolinią pod numerem 19 506 oraz Wirtualnym Oddziałem). Mam nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia okażą się wystarczające."
Zgodnie z ostatnią odpowiedzią żadne środki nie powinny zostać pobrane a jednak zostały. Idą Święta a Bank blokuje mi dostęp do gotówki. Karta kredytowa jest już zamknięta więc nie mam możliwości skorzystania z nadpłaty. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Gdzie powinienem to zgłosić?
Pomożecie?
Komentarze (15)
najlepsze
znowu to samo, skoro masz nadpłatę to te pieniądze gdzieś tam masz. Może nie wiesz tego ale kartę kredytową można też nadpłacić i sam jak wyrównuję to zawsze dorzucam końcówkę dla wygody i żeby nie było groszowych braków. Limit kredytowy możesz mieć 5000 zł a nadpłacić
Nie wiem czemu bank twierdzi że wszystko jest ok i nie uznał mojej reklamacji.
Reklamuje dalej ale chciałem podpytać czy może ktoś miał podobny problem i co w takie sytuacji zrobił.
I tyle.
@tomaszs mimo braku zadłużenia na karcie bank przelał moje środki z ROR i widnieją teraz jako nadpłata na karcie
@sicknature jak widać na screenie poniżej karta jest już zamknięta wiec nie mam dostępu do tych środków
@RomantiC: Pytanie czy karta jako "plastik" jest zamknięta, czy rachunek karty jest zamknięty. Możesz spróbować zrobić przelew Twojej nadwyżki z karty kredytowej jeśli rachunek karty nie został zamknięty(zapewne 30 dni okresu wypowiedzenia). Przy czym na 100% za przelew z rachunku karty jest jakaś procentowa prowizja. Ponadto w momencie składania wypowiedzenia powinieneś podać jakiś rachunek do zwrotu
@RomantiC: A potem ci przysłali papiery i tam trzeba było sprawdzić, bo to co mówią agenci na słuchawkach często ma umiarkowany związek z rzeczywistością. Dlatego 1) nagrywam wszystko i 2) i tak im nie wierzę i sprawdzam, co ustawili.
Czyli zamiast miesiąca to pewnie minie 90 dni zanim odzyskam pieniądze ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ
@maniak713 wystawiłem kolejną reklamacje aby odsłuchali rozmowę z konsultantem bo w trakcie rozmowy odmówiłem włączania automatycznych spłat
@fabek przyjrzyj się jeszcze raz co widzisz na screenie, tam nie ma zadłużenia tylko nadpłata
@sicknature czemu nazywasz normalne płatności kartą pochopnymi i nieprzemyślanymi działaniami? Po to wziąłem kartę kredytową żeby jej używać. Nie rozumiem czemu