The notion that Uber in London is a mosaic of 30,000 small businesses linked by a common 'platform'
Jeśli tak zostało to gdzieś w oficjalnych dokumentach sformułowane to czuję, że głowa jakiegoś prawnika poleci. Uber zamiast podkreślić, że jest dostawcą platformy technologicznej (a tym jest) włączył ludzi z niej korzystających do zakresu swojej działalności. Przy takich sformułowaniach nie dziwne jest, że zdołano udowodnić, że skoro kierowcy są częścią Ubera to ich działalność
@MarcusPlinius: moim skromnym zdaniem uber za bardzo kombinuje, bo jeśli chce być tylko pośrednikiem to dlaczego ma wymagania jak ma być wykonywana usługa albo zabrania wymiany kontaktów z klientem, trzeba akceptować ponad 65% zleceń bo inaczej blokują konto. To oczywiste, że są czymś więcej niż pośrednikiem.
Uber has sole and absolute discretion to accept or decline bookings
Uber interviews and recruits drivers
Uber controls key information – passenger contact details and destination in particular. Drivers can’t access such information and don't even know where they are going until the trip starts.
Uber requires drivers to accept trips assigned to them
Na czym polega niezależność kierowców po za tym że pracują kiedy chcą?
Do czasu. Celem ubera i innych takich firm jest zdobycie monopolu pod pretekstem uwolnienia rynku. Jak już wykurzą tradycyjne złotówy to i godziny pracy dla kierowców się wpisze. Albo - alternatywnie, jak już będą mieli monopol, to kierowcy w ogóle nie będą potrzebni, a klienci uzależnieni od nich.
@MaIutkiCzlowiek: To nie Polska, że cięcia kosztów zaczyna się od #!$%@? pracowników. W Polsce jest to pierwszy krok, a w normalnych krajach jest to ostateczność, kiedy już nic innego nie da się zrobić.
@bm89: Tu już kolega ostro popłynął. Ja wiem, że na wykopie głównie pluje się na nasz kraj i panuje ogólne przeświadczenie, że na zachód od Odry, to jest raj, no ale... Uwierz, że tam też nikt się tam nie patyczkuje. Jeśli cięcia przynoszą oszczędności, to są przeprowadzane. Jedynie na ich drodze mogą stanąć znienawidzone na wykopie związki zawodowe.
Przyznam, że nie jest to zakasujące. #uber jest innowacyjny na dwóch polach: - ma super aplikację - agresywnie optymalizuje podatki, omija lokalne regulacje i przerzuca ryzyko na kierowców
O ile to pierwsze nikomu nie przeszkadza i zachęca do wydania dobrych aplikacji przez korporacje #taxi, o tyle to drugie będzie budziło opór i represje prawne. Czy uber to taxi? Odpowiedź jest oczywista - "tak". Zamawia się go, płaci, kierowcy czekają na twoje
Wszeędzie uber się przyjął, tylko polska mentalność nie dopuszcza innych rozwiązań. Taksa, która nie przyjeżdża, taksówkarz który pali ... nie to że bronię, nie to że jeżdże albo korzystam. Do takich form skutecznie zrazili mnie właśnie taksówkarze.
@jjsszz: nie zawsze regulacje są złe, zobacz taki bangladesz, pracowałabyś za 4 pln od młodego wieku i się nie wyrwiesz ( ͡°͜ʖ͡°) Paradoksalnie to te straszne regulacje z UE nam bardzo pomogły, bo znormalizowały trochę zachowania prlowskich lesnych dziadków i januszy. I jasne, regulacje są do dupy jeżeli wszystko inne gra(ludzie(albo chociaż cześc), gospodarka, infrastruktura itd)
Komentarze (76)
najlepsze
Jeśli tak zostało to gdzieś w oficjalnych dokumentach sformułowane to czuję, że głowa jakiegoś prawnika poleci. Uber zamiast podkreślić, że jest dostawcą platformy technologicznej (a tym jest) włączył ludzi z niej korzystających do zakresu swojej działalności. Przy takich sformułowaniach nie dziwne jest, że zdołano udowodnić, że skoro kierowcy są częścią Ubera to ich działalność
Do czasu. Celem ubera i innych takich firm jest zdobycie monopolu pod pretekstem uwolnienia rynku. Jak już wykurzą tradycyjne złotówy to i godziny pracy dla kierowców się wpisze.
Albo - alternatywnie, jak już będą mieli monopol, to kierowcy w ogóle nie będą potrzebni, a klienci uzależnieni od nich.
źródło: comment_LK7OzuHszblUab8lZj9cNfKWLm1K7HGV.jpg
Pobierz- ma super aplikację
- agresywnie optymalizuje podatki, omija lokalne regulacje i przerzuca ryzyko na kierowców
O ile to pierwsze nikomu nie przeszkadza i zachęca do wydania dobrych aplikacji przez korporacje #taxi, o tyle to drugie będzie budziło opór i represje prawne. Czy uber to taxi? Odpowiedź jest oczywista - "tak". Zamawia się go, płaci, kierowcy czekają na twoje
Komentarz usunięty przez moderatora
Paradoksalnie to te straszne regulacje z UE nam bardzo pomogły, bo znormalizowały trochę zachowania prlowskich lesnych dziadków i januszy.
I jasne, regulacje są do dupy jeżeli wszystko inne gra(ludzie(albo chociaż cześc), gospodarka, infrastruktura itd)