@MaddoxX1911: to ja dobrze wiem. Sam mam pojazd z silnikiem o pojemnosci 6728cm3 i mocy tylko 92KW. Dlatego zwróciłem uwage, ze nawet masywnie wygladające silniki wcale nie muszą mieć jakiejś poważnej mocy.
Bo V12 to w zasadzie dwa R6 złożone do kupy, które mają wyrównoważone siły i momenty sił bezwładności zarówno pierwszego jak i drugiego rzędu. To teoretycznie możliwe byłoby też przy V16, gdyby złożyć dwa V8, ale wtedy, trzeba zachować duże przeciwwagi i kąt rozwidlenia 90 stopni, co (myślę na szybko, bez głębszej analizy) wymusiło by zapłony w dwóch cylindrach
Komentarze (100)
najlepsze
Część silników z tego filmu ma moc porównywalna ze współczesnymi smochodami osobowymi
Sam mam pojazd z silnikiem o pojemnosci 6728cm3 i mocy tylko 92KW.
Dlatego zwróciłem uwage, ze nawet masywnie wygladające silniki wcale nie muszą mieć jakiejś poważnej mocy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81TZ_M62
@novaq: nie często .. tylko zawsze. Prądnica i silniki elektryczne to najlepsze przeniesienie napędu jeżeli chodzi o lokomotywy.
Już kiedyś rozwinąłem
Ten na filmiku to oczywiście dwusuwowy diesel.
Silnik ma 2 wały korbowe połączone ze sobą przy pomocy kół zębatych. Silnik o tłokach przeciwbieżnych.
Krótka odpowiedź:
Bo V12 to w zasadzie dwa R6 złożone do kupy, które mają wyrównoważone siły i momenty sił bezwładności zarówno pierwszego jak i drugiego rzędu. To teoretycznie możliwe byłoby też przy V16, gdyby złożyć dwa V8, ale wtedy, trzeba zachować duże przeciwwagi i kąt rozwidlenia 90 stopni, co (myślę na szybko, bez głębszej analizy) wymusiło by zapłony w dwóch cylindrach