Cześć Wykopki
Jestem jednym z twórców aplikacji VRidge:
https://riftcat.com - służy ona do uruchamiania gier stworzonych pod wirtualną rzeczywistość przeznaczonych na takie hełmy jak Oculus Rift czy HTC Vive w tanich hełmach typu Google Cardboard. Dzięki temu można pograć w tego typu gry za dosłownie kilkanaście złotych zamiast wydawać od razu 600+ Euro na drogie HTC Vive czy Oculus'a.
Tak to mniej więcej działa (telefon umieszcza się w goglach typu Google Cardboard):
//imgur.com/gallery/pbU7H8A
Aplikacja opiera się o super szybki streaming obrazu z komputera do telefonu, oraz przesyłania obrotów głowy z powrotem do komputera. Efektywnie komputer myśli że do komputera podłączony jest HTC Vive.
Gdy pojawiliśmy się pierwszy raz, zrobiliśmy furorę na Reddicie (byliśmy przez długi czas na pierwszych pozycjach na ważnych dla nas subredditach - /r/oculus, /r/googlecardboard, /r/vive. Pisało o nas także TheVerge i Android Authority:
//www.theverge.com/circuitbreaker/2016/5/9/11644822/vridge-pc-vr-games-google-cardboard-phone
//www.androidauthority.com/play-oculus-vive-cardboard-691415/
Jesteśmy z Białegostoku i rozwijamy naszą firmę w Polsce. Liczymy na to że uda nam się osiągnąć istotną pozycję w branży wirtualnej rzeczywistości w wersji mobilnej (jakość naszego rozwiązania już zmusiła konkurencję aby się dostosować). Chcemy pokazać że z Polski też da się zawojować świat :)
Jako iż jestem Wykopkiem od dłuższego czasu. Pomyślałem że podzielę się z wami tym co robimy i odpowiem na wszelkie wasze pytania :)
Polska stanowi 2.5% naszej bazy użytkowników - Trochę mało. Mam nadzieję że część Wykopków się skusi aby wypróbować :)
Komentarze (39)
najlepsze
Brakowało mi filmiku poglądowego jak to działa, teraz czekam na wymianę karty graficznej i z chęcią sprawdzę wasza aplikacje .
Ostatecznie w ustawieniach RiftCat wybierz metodę: Software encoding. Jest to opcja z największym opóźnieniem, działająca na procesorze ale działa prawie na wszystkim.
Żeby mieć Software Encoding musisz jeszcze w ustawieniach zmienić RiftCat'a na kanał testowy gdyż nie wydaliśmy tego jeszcze w wersji stabilnej.
Jak telefon ekran 1440p, to też jest taki obraz wysyłany? Sprżętowe kodowanie nvidii to obsłuży?
Jak się tworzy tego typu soft? Konieczna jest jakaś wsteczna inżynieria czy wystarczy podsłuchiwanie komunikacji między aplikacjami?
Oculus nie robił problemów?
Tak, RiftCat obsługuje 1440p. Używamy sprzętowego kodowania.
My głównie używamy otwartego standardu SteamVR, dlatego kodowanie tego od strony obsługi pozycjonowania głowy jest dość proste.
W Oculusa wpinaliśmy się na sposoby których nie jestem w stanie wytłumaczyć (nie ja w zespole to robiłem). Po czasie jednak musieliśmy zrezygnować gdyż Oculus zaktualizował swoją licencję która zakazuje nam obsługi ich SDK. Dlatego właśnie do gier pod
Czy technicznie rzecz biorąc dałoby się emulować kontrolery ruchowe za pomocą dodatkowych telefonów z żyroskopami?
Darmowa wersja aplikacji jest ograniczona do 10 minut każdorazowo po uruchomieniu gry. Pełna wersja kosztuje 14.99 EUR.
Kody rozdam gdy będziemy mieli zaimplementowany system kluczy ;D
Komentarz usunięty przez moderatora
I nie jest tak, że prawie wszystkie gry do obsługi wymagają kontrolerów od HTC? Czy to też emulujecie?
Na stronie macie
Jak jest z tym Oculusem? Mogę zainstalować Oculus Home i zagrać w Lucky's Talea?
Jak z nudnościami związanymi ze znacznym lagiem i niskim fps?
Nowsze gry pod Oculus'a są obsługiwane z pomocą Revive. Tutaj guide: https://support.riftcat.com/hc/en-us/articles/210634309-Revive-Tutorial-Playing-modern-Oculus-Rift-games-with-VRidge-
Można jak najbardziej pograć w Lucky's Tale :)
Przy użyciu USB lag jest bardzo niski. FPS przy normalnym telefonie i komputerze bez problemu osiąga