Porównanie napędów 4x4 (Subaru, Honda, Toyota, VW)
Test w sytuacjach, gdy: - przednie koła są bez trakcji - tylne koła są bez trakcji - tylko jedno koło ma trakcję
arczi01 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 77
Test w sytuacjach, gdy: - przednie koła są bez trakcji - tylne koła są bez trakcji - tylko jedno koło ma trakcję
arczi01 z
Komentarze (77)
najlepsze
zabrakło mitsubishi które nie
Tak się zastanawiam, jak ten test przeszedłby samochód z prawdziwym napędem 4x4 - takim bez bajeranckiej elektroniki, za to z zapinanym na sztywno przednim mostem (lub międzyosiowym blokowalnym dyferencjałem) i blokadami przedniego i tylnego dyferencjału. Pewnie o wiele lepiej, niż pojazdy, pokazane na filmiku.
Tak samo dzieje się w Pandzie 4x4, i innych wynalazkach. Klient chce mieć 4x4, bo myśli że to coś daje - to mu się sprzeda coś co się tak nazywa, a i tak tego przecież nie użyje nigdy (albo nie będzie wiedział że nie
http://www.youtube.com/watch?v=cy5JiY7D9eg
Autorzy nie uwzględnili tu jedynego pojazdu z klasy małych SUV-ów który niestety bije Forestera w takim teście, mianowicie Suzuki Grand Vitara. Forester benzyna i Suzi mają reduktory i według mojego odczucia Grand Vitara poradzi sobie trochę lepiej w takiej sytuacji. Ale to film dealera Subaru USA i ich prawo nie pokazywać X-Traila i Grand Vitary.
Dobry napęd 4x4 miał
Tą aktualną. Ma reduktor i blokadę centralnego dyfra. Nie jest to już prawdziwa terenówka na ramie jak stara Vitara ale w swojej klasie kasuje konkurencję w jeździe w lekkim terenie, zwłaszcza od kiedy Kia postanowiło zlikwidować ramę w Sorento ( ten sam przedział cenowy). Gdyby nie badziewne silniki to pewnie bym zamienił Forestera na GV.
Napęd 4x4 jest użyteczny tylko w samochodach, które "potrafią" go wykorzystać. Tej zimy jechałem z kumplami do Czech Hiluxem i tam, gdzie pewien kierowca Lexusa RX 350 właśnie
jednak dla osoby, ktora mieszka w miescie takie suvy sa bardzo fajnym rozwiazaniem. ja sam jezdze obecnie outbackiem 2,5 08' i musze przyznac, ze jest to jedno z wygodniejszych aut jakie mialem okazje prowadzic(mam na mysli "jezdność" a nie fajny fotel :))w kwesti spalania sie nie wypowiadam :p układ kierowniczy subaru doprowadziło do perfekcji. siedzi sie
A tutaj także ciekawy filmik we wjeżdżaniu pod ośnieżoną górkę: http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag