... a mały Justinek był nieukiem, do niczego się nie nadawał za to czerpał patologiczną przyjemność ze znęcenia się nad innymi dziećmi... WARTOŚĆ DZIECI JEST RÓWNA? BZDURA.
@miesozercy_pod_noz: Mam rozumieć, że wg. Ciebie - jeżeli ktoś pochodzi z patologicznej rodziny to wyrośnie z niego patologia? Oj mylisz się. Czasami jest inaczej - poczytaj o biografii Andersena, lub Tołstoja. Chociaż tutaj pewnie najlepszym rozwiązanie były by organizacje charytatywne " dla uzdolnionych dzieci z patologicznych rodzin"
@miszczu90: Mówie, że jeśli ktoś znęca się nad innymi uczniami, którzy chcą się uczyć, jeśli w nosie ma naukę, jeśli widać, że lubi przyziemne sadystyczne zabawy, dezorganizuje lekcje... to świadczy, że wywodzi się z jakiejś gorszej krwi bo swoim zachowaniem sam się samookreślił. W moim mniemaniu nie finanse przesądzają o człowieku, o jego klasie ale upodobania, liche upodobania wywodzą się z lichej krwi, marnych ludzi. Tołstoj czy Andersen mieli upodobania na
Urojenia turbokuców. Owszem, nasz system edukacji nie jest idealny i jest jeszcze sporo do nadrobienia, ale prywatyzacja wszystkiego nie jest żadnym rozwiązaniem. Chyba że chcemy mieć taką sytuację jak w USA, gdzie banda kreacjonistów tłucze dzieciom do głów kompletnie bzdury i całkowicie ignoruje np. teorię ewolucji. A to wszystko w imię m-m-muh freedum. Z resztą, w komentarzach wyżej pięknie zaorano ten naiwny filmik.
@centyliard: Chyba kompletnie nie zrozumiałeś idei WOLNEGO nauczania. np. nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale myślę, że tam jest narzucony wymiar czasu na "etyke", z tego może brać się tego typu bzdura. Jeżeli filmik jest naiwny to choć przeczytaj podane tam pozycje książkowe. To nie zarzut, raczej widzę, że to ci najlepiej da rozeznanie.
Trochę się zgadzam, ale nie na darmo wymyślono podstawę programową i nikt szkołom nie broni już dziś robić klas o profilu informatycznym, astrologicznym, kosmetologicznych czy murarskim. Do tego jeśli ktoś się lubi uczyć sam, to od lat są dostępne za darmo masowe otwarte kursy online - biorą w nich udział uczelnie z całego świata, ale niestety nie z Polski. Mnie bardziej wkurza obniżanie poziomu i równanie do głupich - dlatego szkoły są
Przymusowa edukacja do 18 roku życia jak najbardziej, osobiście tylko miałbym życzenie by była bardziej elastyczna i dopasowana do pojedynczych jednostek
Ja sobie tu zostawię komentarz żeby wrócić jutro bo dyskusja w komentarzach jest ciekawa i zaskakująco merytoryczna. Rzadko się to ostatnio na wykopie zdarza.
Podstawowy problem jest taki, że teraz każdy się chce kształcić mimo, ze nie ma do tego predyspozycji. Im prędzej ten cżłowiek to zrozumie tym lepiej. Dlatego czasem mu trzeba pomóc np. ograniczając liczbę miejsc tak żeby dostawali się Ci najlepsi. Pewnie nie jeden poradziłby sobie jakos w życiu kończąc podstawówkę i przyswajając wiedze tylko z tego okresu.
@pioterhiszpann: każdy chce sie kształcic? Serio? Moim zdaniem to kłamstwo. Setki studentów, którzy nei przychodzą na zajecia, wykłady, kserują kserówki kserówek, bo wczoraj była impreza, a w ogóle kto wymyślił zajęcia przed 10. Uczniowie, którzy przeszkadzają na lekcji, gadają, niszczą ławki, dezorganizują lekcje.
Nie, nei każdy chce sie kształcić. Ludzie chcą mieć papierek, ale to nei oznacza, ze lubią i chcą się uczyć. Wystarczy popytać takich 20-kilkulatków co ostatnio czytali, niech
Szkoła jest nudna i zabija kreatywność to każdy wie... Moim zdaniem w wieku 15 lat człowiek powinien iść do czegoś w rodzaju cechu rzemieślniczego gdzie dostałby zawód, który mógłby wykonywać i interesowałby go a przez poprzednie 8 lat musiałby zostać nauczony dobrego czytania, pisania, podstawowego liczenia i jakieś tam zajęcia przyrodnicze, reszta jest nie potrzebna. Świat wyszedłby na tym lepiej. Ja sam po skończeniu szkoły zainteresowałem się informatyką sam dla siebie bo
@Vemar: Jednak inne zajęcia też są potrzebne, ale w zupełnie innej formie - np. historia - powinien być "przelot" przez wieki i historia najnowsza i to wszystko. Z nowych przedmiotów to powinno być np. "wyszukiwanie i korzystanie informacji", co o wiele bardziej by odpowiadało współczesnym czasom, a nie czasom gdzie książki to był jakiś rarytas.
@miszczu90: Historia własnego kraju jeszcze jako tako, ale po co komu historia ogólna która nie dość że jest wałkowana na lekcjach historii to jeszcze coś tam na lekcjach polskiego. Wg mnie chcesz się czegoś dowiedzieć? Od tego jest media i internet.
To tak troszeczkę jest niedopowiedziane... Wolna edukacja ma sens, kiedy kogoś już jakaś 'dziedzina' interesuje, w jakimś kierunku chce sie rozwijać. Problem pojawia się kiedy weźmiemy pod uwagę pozostałe 95% społeczeństwa w wieku edukacujnym, którym trzeba jakoś na siłę wcisnąć podstawy funkcjonowania przyrody i społeczeństwa. W trakcie wciskania na siłę może 20% z tych 95% się czymś zainteresuje...
@miszczu90: tak. programowaniem mikrokontrolerow w technikum. Nawet przez pewien czas myslalem ze dobrze sie z elektronika przyjaznimy. Na studiach wybili mi to skutecznie z glowy.
Komentarze (380)
najlepsze
źródło: comment_FAQS8C4TOW4T8V6FHyWC5TPa8YAiQe4Z.jpg
Pobierzwidzę, że jesteś fanem szwedzkich kryminałów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@jawor44:
Z resztą, w komentarzach wyżej pięknie zaorano ten naiwny filmik.
Jeżeli filmik jest naiwny to choć przeczytaj podane tam pozycje książkowe. To nie zarzut, raczej widzę, że to ci najlepiej da rozeznanie.
Mnie bardziej wkurza obniżanie poziomu i równanie do głupich - dlatego szkoły są
Nie, nei każdy chce sie kształcić. Ludzie chcą mieć papierek, ale to nei oznacza, ze lubią i chcą się uczyć. Wystarczy popytać takich 20-kilkulatków co ostatnio czytali, niech
Ja sam po skończeniu szkoły zainteresowałem się informatyką sam dla siebie bo
Wg mnie chcesz się czegoś dowiedzieć? Od tego jest media i internet.
Wolna edukacja ma sens, kiedy kogoś już jakaś 'dziedzina' interesuje, w jakimś kierunku chce sie rozwijać. Problem pojawia się kiedy weźmiemy pod uwagę pozostałe 95% społeczeństwa w wieku edukacujnym, którym trzeba jakoś na siłę wcisnąć podstawy funkcjonowania przyrody i społeczeństwa. W trakcie wciskania na siłę może 20% z tych 95% się czymś zainteresuje...
@szpoq: Serio? Zainteresowałeś się czymkolwiek pod wpływem lekcji?