Co wiemy o Cyberpunk 2077?
Trailer CGI - styczeń 2013 -
https://www.youtube.com/watch?v=P99qJGrPNLs
Making of trailera -
https://www.behance.net/gallery/Cyberpunk-2077/6573211
Analiza trailera od IGN -
//ca.ign.com/articles/2013/01/10/cyberpunk-2077-cd-projekt-reds-open-world-sci-fi-epic
Tapeta 1 -
//wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/www/cyberpunk/img/1600x1200_TEASER_CP77.jpg
Tapeta 2 -
//wpc.4d7d.edgecastcdn.net/004D7D/www/cyberpunk/img/1600x1200_Art.jpg
PODSUMOWANIE
] ActionRPG z otwartym światem
- świat nieodległej przyszłości z ultranowoczesną technologią w zepsutym i wysokozaawansowanym technicznie świecie 2077 roku;
- gra umiejscowiona w sandboxowym mieście Night City (fikcyjne miasto zachodniego wybrzeża USA) w kraju rządzonym przez korporacje, które zastępują rząd;
- otwarty świat gry, bez odblokowania mapy miasta zgodnie z postępem fabuły;
] Kontynuacja papierowego rpga Cyberpunk 2020 - https://en.wikipedia.org/wiki/Cyberpunk_2020 - autorstwa Mike'a Pondsmitha, który stworzył ją w 1990
] Single Player jako podstawa, ale z elementami multi
] Kamera FPP i TPP
] Zaawansowane mechaniki RPG bazujące na Cyberpunk 2020, zapgrejdowanym do świata 2077
] Gigantyczny arsenał broni, modernizacji, implantów i innych wysokotechnologicznych gadżetów;
] Tworzenie postaci
- wybór płci;
- wybór wyglądu i ubrania;
- wybór pomiędzy różnymi klasami postaci;
] Nieliniowy rozwój postaci z systemem implantów cybernetycznych
] Nieliniowa, kompleksowa i dojrzała fabuła
- trudne moralnie wybory;
- nowy dynamicnzy system dialogowy;
- historia z gatunku "rise to power" - ktoś kto podnosi się z dna, aby przeciwstawić się wrogowi;
- liczne frakcje;
- klasa wybranej postaci, wygląd i poprzednie akcje wpływają na dostepność zadań i wyniki realizacji zadań;
- dekadencka i zdegenerowana ludzka społeczność;
] Głównym hasłem jest "style over substance" - "styl ponad treścią" - to hasło przewodnie Cyberpunk 2020.
] Główne inspiracje to System Shock, Fallout, Baldur's Gate, Deus Ex i Skyrim
] Cyberpunk 2077 będzie znacznie większy od Wiedźmina 3
] CDPR chce żeby Cyberpunk było marką jak Wiedźmin (książki, komiksy, figurki, etc)
] Trailer prezentuje docelową jakość grafiki ( w mojej ocenie, gra będzie wyglądać dużo lepiej, nie tak sterylnie - dop. LooZ)
] Cyberpunk 2077 jest w produkcji od 2012 i nie będzie szerzej omawiany przed 2017
DEVELOPMENT
Gra została zapowiedziana w maju 2012 roku, a teaser trailer wypuszczono w lutym 2013, aby wesprzeć wysiłki HRu odnośnie rozbudowy zespołu. Dzięki temu udało się do Polski ściągnąć pracowników z ponad 20 krajów. Zespół preprodukcyjny składał sie z ~50-60 osób, ale w dużej mierze wspierał też Wiedźmina 3. Na dzień dzisiejszy, większość teamu CDPR pracuje nad CP2077.
CDPR otworzył nowe studio w Krakowie, w sierpniu 2013 roku. Zrobiono to celem wsparcia produkcji TW3 i CP2077, ale docelowo skupić się mają na własnej grze. (zespół krakowski to w dużej mierze expracownicy Reality Pump - dop. LooZ). W marcu 2016 zespół CDPR liczy ok 400 osób, a docelowo ma ich być nawet 800, co pozwoli na tworzenie kilku produkcji na raz.
ZESPÓŁ ODPOWIEDZIALNY ZA CP2077
] Game Director - Mateusz Kanik (główny projektant gameplaya w TW2, drugi szef produkcji TW3)
] Story Director - Marcin Blacha (główny pisarz TW3)
] Pisarze - Rafał Praszczałek (dodatkowy pisarz w TW3)
] Design Director - Michał Madej (dyrektor kreatywny w TW1, Dead Island i Far Cry 3)
] Starszy projektant - Marcin Janiszewski (game designer w TW3)
] Twórca Marki i doradca - Mike Pondsmitha
] Producent - Antoni Strzałkowski (projektant zadań w TW3)
] Kompozytor - Marcin Przybyłowicz (TW2, TW3)
INSPIRACJE
] System Shock (1994) - świetna atmosfera połączona z nieliniowym gameplayem;
] Fallout 2 (1998) - tworzenie postaci które determinuje dialogi i questy jakie znajdzie;
] Baldur's Gate Saga (1998 - 2000) - wierna adaptacja mechaniki gry rpg bez utonięcia w zalewie numerków;
] Deus Ex (2000) - uważana za jedną z najlepszych/najlepszą grę cyberpunkową - angażująca fabuła dająca liczne drogi osiągnięcia celu, jedna z niewielu gier które można ukończyć bez zabijania kogokolwiek;
] Wiedźmin (2007 - 2015) - bogata i dojrzała fabuła, niesamowita grafika;
] Skyrim (2011) - jedna z najlepszych implementacji otwartego, sandboxowego świata
ŹRÓDŁA I ARTYKUŁY
Świat cyberpunka prezentuje ponurą wizję przyszłości. Techniczne zaawansowanie łączy się z rozkładem społeczeństwa. Wszczepy które powstały żeby służyć ludziom zwyczajnie pomnożyły ilość problemów, a czasem doprowadzają do rzeźni na ulicach. Nowe wynalazki prowadzą do uzależnień, a bieda staje się coraz większym problemem.
W CP2077 gracz zostanie wrzucony w mroczną przyszłość. Metropolia Night City jest sceną historii postaci która wyrosła na ulicach, a teraz stara się wznieść wyżej i przeżyć pomiędzy gangami, a megakorporacjami w mieście zepsucia i grzechu. N-------i, p-----c, bieda i wykluczenie nie zniknęły w 2077, a ludzie zostali tacy sami jak przez wieki - chciwi, zaślepieni i słabi. Ale nie tylko duchy przeszłości kłopoczą ludzkość, ale pojawiły się również nowe problemy. Psychopaci wpadają w szał mordowania, a ulice wypełnione są śmieciami uzależnionymi od nowej formy rozrywki - braindance - taniej drogi do doświadczenia emocji i życia kogos, kto żyje dużo bardziej ekscytującym życiem.
(...) To jest świat 2077. Przepaść między bogatymi, a biednymi jest większa niż kiedykolwiek. N-------i, p-----c, braindace, psychole w szale... Czy będziesz w stanie funkcjonować w tak dysfunkcjonalnym społeczeństwie czy skończysz jak ćpun w braindace - żyjący ciągle życiem kogoś innego - nie zainteresowanego tym co dzieje się wokół niego? Obojętnie czy lubisz to czy nie - to czas dekadencji, to jest Cyberpunk 2077.
HISTORIA, POSTACIE, ŚWIAT GRY
- https://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=478955 - Gamasutra - The format of the story (June 2012)
> Gracze powinni mieć mozliwość wyboru jak głęboko chcą się zanurzyć w historię fabuły - powiedział szef marketingu CDPR Michał Płatkow-Gilewski. "Jeśli są prawdziwymi hardcorowymi graczami, to mogą kopać głębiej i głębiej i głębiej, ale jeśli są tylko zwykłymi graczami, to nadal mogą dowiedzieć się sporo o postaciach i historii, ale osiągną to idąć w trochę inną strone"
O ile CDPR nie mówi nic konkretnego o CP jak na razie, tak Badowski (szef studia - dop. LooZ) powiedział, że zespół planuje dodać te głębię przez tworzenie ogromnej ilości opcjonalnych questów, postaci, terenów, etc.
Więcej linków i oryginały po angielsku tutaj -
https://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1196914
Komentarze (107)
najlepsze
xD
Jestem ciekaw, jak twórcy CP2077 zaimplementują profesję netrunner'a, który używał neurozłącz i zanurzał się cyfrowym świecie, który mógł go nawet zabić. Już sama ta profesja to już temat na osobną grę. Będzie mega, mam nadzieję.
Komentarz usunięty przez moderatora
Te dwie rzeczy mnie bardzo cieszą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
co nie zmienia faktu, że fabuła Wiedźmina 3 jest jedną z najlepszych
@Knebel: No nie zgadzam się kompletnie.
Szepczące wzgórze - wiesz co się stanie jeśli w tym zadaniu oszczędzisz ducha zaklętego w
I dlatego nawet trudno jest mi sobie wyobrazić, że zasiadam do Wieśka 3 na 40 godzin. Nawet gdybym wziął urlop, to wiem, że po 2-3 dniach musiałbym sobie zrobić przerwę, bo może niektórzy potrafią grać w to samo po 10-12 godzin (lub dłużej) dziennie wiele dni pod rząd, ale przeciętny gracz nie potrafi i zaczyna go gra nużyć, oraz nie ma możliwości (pomijając uczniów i studentów w wakacje).
@Mordeusz: Zależy co rozumiesz przez "ekspienie". Jeśli grinding albo jeśli questy są tylko typu przynieś/zabij (czyli jest to grinding tak naprawdę) to nie widzę sensu wybierania trudniejszego poziomu trudności. Po co się męczysz? Ja Wiedźmina 2, który średnio mi się podobał przechodziłem