@xSQr: na dno raczej by nie poszły bo prędkości nie były duże a statki też są odpowiednio projektowane, ale przy tej masie szkody szkody i tak mogły by być całkiem poważne.
Chociaż jakby ruski dobrze trafił w śródokręcie to mógłby doprowadzić do pęknięcia Arcadii na pół.
Statek, z którego filmowano stoi na kotwicy. Tankowiec podchodzi na kotwicowisko i osiągnął prędkość poniżej sterownej - to plus piździel spowodowało, że zaczęło go dryfować/znosić. Widać jak rozpaczliwie walczy o odzyskanie sterowności, aż mu się woda za rufą kotłuje.
@KawaJimmiego: Nie. Standardowa procedura wygląda w ten sposób, że jeden z kapitanów, przewidując kurs kolizyjny kontaktuje się z drugim kapitanem pytając o zamiary state your intentions. Zabawa jednak polega na tym by nie być tym kapitanem który pyta, tylko tym który odpowiada. Kto pierwszy zapyta ten cykor :)
A to nie jest normowane jak w lotnictwie, że nie ma latania którędy i kiedy się podoba, tylko każdy ma wyznaczoną trasę i czas?
@KawaJimmiego: zależy od akwenu. Na pełnym morzu płyniesz, jak chcesz (oczywiście obowiązują zasady pierwszeństwa). W pobliżu portów, w wąskich przejściach, w akwenach o szczególnym natężeniu ruchu są wyznaczone Strefy Rozgraniczenia Ruchu i tam po odpowiednich torach kierunkowych trzeba się poruszać.
Komentarze (163)
najlepsze
Chociaż jakby ruski dobrze trafił w śródokręcie to mógłby doprowadzić do pęknięcia Arcadii na pół.
kto ma większe jaja
state your intentions
. Zabawa jednak polega na tym by nie być tym kapitanem który pyta, tylko tym który odpowiada. Kto pierwszy zapyta ten cykor :)@KawaJimmiego: zależy od akwenu. Na pełnym morzu płyniesz, jak chcesz (oczywiście obowiązują zasady pierwszeństwa). W pobliżu portów, w wąskich przejściach, w akwenach o szczególnym natężeniu ruchu są wyznaczone Strefy Rozgraniczenia Ruchu i tam po odpowiednich torach kierunkowych trzeba się poruszać.