"Nie pozwalaj iść na skróty". "Przemawiaj". "Odradzaj pośpiech". Oto rady amerykańskiego wywiadu dla tych, którzy chcą źle pracować. Można je powiesić w każdym biurze. W 1944 roku amerykańska agencja wywiadowcza Office of Strategic Services (poprzednik CIA) wydała krótki podręcznik prostego sabotażu. Był on przeznaczony dla ludzi, którzy pracowali dla państw Osi, ale sympatyzowali z aliantami. Dokument odtajniono dopiero w 2008 roku.
Chodziło o to, by nauczyć pracowników bezpiecznych dla nich metod sabotowania pracy, którą wykonują. Większość zaleceń dotyczy produkcji przemysłowej, wiele straciło już dziś sens. Ale jest rozdział, który pozostaje zaskakująco aktualny - praca w biurze.Ot choćby ta rada: By obniżyć morale i wydajność, bądź miły dla nieefektywnych pracowników i dawaj im niezasłużone awanse. Źle traktuj efektywnych pracowników, narzekaj na ich pracę.
Czy nie macie wrażenia, że w waszym otoczeniu jest zaskakująco wielu sabotażystów?
- Nalegaj, by wszystko było robione zgodnie z procedurami. Nigdy nie pozwalaj iść na skróty.
- Przemawiaj. Mów tak często i długo jak to możliwe. Ilustruj przemowy długimi anegdotami i odwołaniami do osobistych doświadczeń. Zawsze dodaj kilka odpowiednich „patriotycznych” komentarzy
- Gdy to możliwe, referuj wszystkie sprawy komitetom zalecając „dalsze badania i rozważania”. Staraj się, by komitety były jak największe - nigdy nie mniejsze niż 5 osób.
- Przywołuj nieważne sprawy tak często, jak to tylko możliwe.
- Powracaj do spraw, w których już podjęto decyzje i staraj się, by wracano do rozważań, czy były słuszne.
- Zalecaj „ostrożność”. Bądź „rozsądny” i zachęcaj do tego swoich współpracowników. Odradzaj pośpiech, który może później przynieść kłopoty.
- Martw się o to, czy podjęte decyzje są odpowiednie. Wysuwaj wątpliwości, czy dana decyzja leży w zakresie odpowiedzialności podejmujących oraz czy nie wywoła konfliktu.
- Udawaj, że nie rozumiesz poleceń. Zadawaj mnóstwo pytań i podtrzymuj długą korespondencję.
- Żądaj perfekcyjnego wykonywanie nieistotnych zadań, odsyłaj gotowe rzeczy do poprawki. Akceptuj źle wykonane rzeczy, jeśli błędy nie są widoczne na pierwszy rzut oka.
- Bądź miły dla nieefektywnych pracowników i dawaj im niezasłużone awanse. Źle traktuj efektywnych pracowników, narzekaj na ich pracę. To obniży morale i wydajność.
- Przedłużaj spotkania, gdy czeka pilna robota.
- Mnóż procedury i potwierdzenia. Jeśli jedna osoba może coś zatwierdzić, żądaj by robiły to trzy.
- Szerz niepokojące plotki, które brzmią jak wiarygodne informacje
- Pracuj powoli. Pomyśl, jak zwiększyć liczbę kroków potrzebnych do wykonania zadania.
- Wymyślaj tak wiele przeszkód w pracy, jak tylko się da.
- Wykonuj pracę źle, ale wiń za to narzędzia, maszyny i sprzęt. Narzekaj, że to one uniemożliwiają ci dobrą pracę.
- Nigdy nie przekazuj swoich umiejętności i doświadczeń innym pracownikom.
Komentarze (3)
najlepsze
polecam !
#byloaledobre
#takaprawda
Ale przecież akurat to jest podstawa, jako pracownik IT dodałbym jeszcze zła, niekompletna lub przestarzała dokumentacja. Kompletnie nieintuicyjne zmienne w kodzie, brak komentarzy.
To są rzeczy które MUSISZ robić aby nie być łatwo zastępowalnym. Jeżeli jesteś dodatkowo dobry w tym co robisz to możesz spokojnie wysuwać mocno wygórowane rządania płacowe.
Pracodawca marudzi? Idziesz do innego a Twój poprzedni wróci do Ciebie z workiem