Najczęściej używany radar policyjny może popełniać błędy
Po serii wielu artykułów, wypowiedzi i wyroków sądów ukazujących w złym świetle słynny radar Iskra, polska policja postanowiła wyposażyć funkcjonariuszy drogówki w radar Ultra Lyte. Okazuje się, że również pracę nowych urządzeń policyjnych można umiejętnie podważyć.
WILI7777 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 43
- Odpowiedz
Komentarze (43)
najlepsze
@MILSPEC: NIE. W system kontroli ciśnienia w kołach.
@MILSPEC: Nie. Systemy pasywne, jak w BMW - nie mają żadnych transmitterów, tylko mierzą różnicę w prędkości obrotowej kół przy jeździe na wprost. Koło z mniejszym ciśnieniem będzie kręcić się szybciej ze względu
Wyjaśnijcie mi kumy, jak to możliwe? :O
@danieldaniel: może koleś jechał oplem astrą 1 albo innym parchem. Z autopsji wiem, że takie auta dopóki mają sprawne światła nie są nawet brane na celownik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pojazdy ciężarowe są programowo ograniczone do prędkości 90 km/h a autobusy zwykle do 85 km/h. Tymczasem urządzenia rejestrowały m.in. takie przypadki:
* regionalny autobus 185km/h
* ciężarówka z ładunkiem 217 km/h
* ciągnik siodłowy z naczepą 238 km/h
Mnie ostatnio zatrzymali, robiąc pomiar właśnie tym laserem. Nie przyjąłem mandatu i ostatecznie mi go nie dali. Pisałem o tym na mirko tutaj:
http://www.wykop.pl/wpis/16051851/zapewne-wszyscy-znaja-strone-anuluj-mandat-i-emila/
Wołam
Mnie natomiast ciekawi - jak policjant jest w stanie utrzymać w celowniku ten sam punkt na pojeździe oddalonym o 800m? Jeśli or kolby do wylotu promienia z "lufy" ma jakieś 50cm, to opuszczenie "lufy" o 0,3mm spowoduje na takim dystansie skok o 5cm w pionie. A 5cm w pionie to różnica między "stuknięciem" promieniem w maskę przy przedniej szybie lub przy grillu. A to