Co powoduje, że film wygląda filmowo?
Co powoduje, że film wygląda jak... film? Czym tak naprawdę jest "filmowy" wygląd? Czy możemy osiągnąć coś, co widzimy na kinowych ekranach? Jakie techniki przyczyniają się do uzyskania filmowości?
tymol14 z- #
- #
- #
- #
- #
- 230
Komentarze (230)
najlepsze
Autentycznie każdy, włączasz go i widzisz, że to film polski bądź z innego bliskiego nam europejskiego kraju.
@grzegorzo: mówisz tutaj o zwykłej przysłonie, każdy obiektyw jest w nią wyposażony i te filmowe nie różnią się od fotograficznych tak bardzo. głębia ostrości zależy właśnie od wartości przysłony. gdy mamy wysoką wartość przysłony np. f18 (mniejszy otwór w obiektywie przez który wpada światło na matryce/błone fotograficzną)
Istniało bowiem takie zwykłe, chamskie cięcie po bokach i to się nie nazywa pan & scan. Często nasza TV robiła to samodzielnie.
Natomiast pan & scan było robione na specjalne zamówienie (telewizji, producenta) i polegało na robieniu kopii przez technika, który decydował który fragment dużego kadru pokazać
@frytex2: Filmy kręci się z przeznaczeniem do kina, a nie do telewizji. Więc kręcenie w 16:9 i jakieś obcinanie obrazu
@frytex2: ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ale się mylą.
PS. Cos dla fanó Tarantino :)
*fanów
Czy tą niesamowitą plastykę mogę zobaczyć jedynie w kinie czy na LCD też ją zobaczę?
To prawda, że efekty wyglądały bardziej sztucznie niż w wersji 24 klatkowej?
24 fps to archaizm i tylko i wyłącznie przyzwyczajenie.
Ale... a propos komentarza:
Nie tylko błędne akcenty (które zauważył także MrWronek), ale żenująca maniera niepotrzebnego używania angielskich nazw ("aspect ratio" zamiast zwyczajnej polskiej proporcji albo stosunku boków!) "Przecież to to samo" -- "ale jak brzmi"!! (hmm, pamiętacie to?...)
Ale to wszystko to i tak jest mały pikuś przy arytmetyce, znanej co bardziej rozgarniętemu 10-latkowi: 1.33 (w polskim zapisie 1,33)