W tamtym tygodniu znajoma napisała do mnie żeby polubić zdjęcie, bo konkurs, bo cos tam. Kliknięte, polajkowane, o sprawie zapomniałem. Parę dni później jednak zwróciłem uwagę na dość ciekawy przypadek.
Konkurs wygrał właściciel/manager (?) Warszawskiej Agencji Modelek, której to Hostessa pracowała podczas obsługi w.w Eventu. Co ciekawe, Carrera Okulary (marka na której FP przeprowadzony był konkurs) oficjalnie twierdzi, że nie ma umowy z Agencją, chociaż sama agencja na swoim FB chwali się swoimi hostessami pracującymi na evencie. Najwyraźniej kolejny "zbieg okoliczności".
Regulamin konkursu oczywiście nie zawiera żadnej klauzuli o wyłączeniu organizatorów z konkursu, które zasadniczo jest standardem w większości tego typu akcji a wygląda mniej-więcej tak:
"W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy i przedstawiciele Organizatora oraz członkowie ich rodzin. Przez „członków rodzin” rozumie się wstępnych, zstępnych, rodzeństwo, małżonka oraz osoby pozostające w stosunku przysposobienia. Przez „pracowników” rozumie się także osoby wykonujące w sposób stały usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej".
Kiedy ktoś zwrócił na to uwagę, w komentarzach oczywiście od razu pojawił się adwersarz wygranego, twierdząc że jakiekolwiek tego typu przypuszczenia są niedorzeczne, wyssane z palca, + personalne uwagi na temat zainteresowanej.
Przyglądając się temu z boku - piękny, polski standard. Zaznaczam, nie brałem udziału w w/w konkursie, a to kto wygrał mi osobiście lekko mówiąc wisi. Natomiast kolejny raz w szeroko pojętych "social media" obserwuję konkursy które:
a) "okazują się beczunią"
b) wygrywa osoba związana z organizatorem
c) wygrywa ktoś z normalnych uczestników, a następnie przez kolejny rok upomina się o nagrodę.
Cel konkursu osiągnięty, t.j zasięg jest, lajki są, - profit. A użytkownicy? Kto tam się przejmuje użytkownikami.
Moim zdaniem w takich przypadkach brakuje nagłośnienia tego typu akcji - może negatywny PR wywołany przez firmy lub osoby prowadzące swoim klientom Fanpage, doprowadzi ich pracodawców do chwili refleksji nad tym, że Fanpage wypada moderować, Konkurs należy przemyśleć, regulaminów nie piszemy na kolanie. A jeśli nie potrafimy czegoś zrobić profesjonalnie, to nie bierzmy się za to "bo jakoś to będzie" tylko zostawmy to profesjonalistom.
A co myśli na ten temat wykop?
Link do konkursu -
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1161663427193659.1073741832.390638684296141&type=1
Sprawdźcie sobie sami, wyciągnijcie wnioski.