Prawdziwe znaczenie Nowego Jedwabnego Szlaku
Kiedy 500 lat temu gospodarki wielu krajów zaczęły się integrować ze sobą Euro-Azja stała się centrum światowego handlu. Kraj, który dominował z Euro-Azji kontrolował dwie z trzech najbardziej zaawansowanych i produktywnych regionów globu. Około 75% globalnej populacji zamieszkuje Euro-Azję...
robin_caraway z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 46
- Odpowiedz
Komentarze (46)
najlepsze
To jest jakaś próba ominięcia nadzoru USA nad światową gospodarką, ale tylko do pewnego stopnia.
Chiny mają dwa wyjścia: albo podporządkować się, albo przeć do bycia podporządkowującym innych. W pierwszym przypadku nie muszą robić nic, a w
@Siotson: Co to znaczy, że droższy? Chyba zależy dla kogo. Jeśli towar bedzie jechał (przykładowo) dwa razy szybciej, niż statkiem, to dla wielu firm będzie to opłacalne, nawet jak zapłacą więcej za sam transport.
@Siotson: pytanie, na ile te koszty są droższe, niż utrzymanie portów, koszta statków, itd., itp. infrastruktura o którą trzeba dbać, jest po obu stronach.