car.ovh
Hej Mirki i Mirabelki! Napisałem grę na przeglądarki i chciałem się nią z Wami podzielić. Gra jest banalna, polega na sterowaniu parszywym małym samochodzikiem ze zbyt mocnym napędem na dwa koła, zbieraniu monet, takich o
i dojechaniu do mety. Brzmi to banalnie, ale 40 podstawowych etapów doprowadziło do szału moich testerów (tu się należą oklaski dla mojego Różowego Paska!).
Sterowanie to strzałki lewo i prawo do poruszania się w odpowiednim kierunku oraz spacja do hamowania.
Tak więc 40 podstawowych map, wyglądających mniej więcej jak ta poniżej:
dodatkowo kreator map i możliwość grania w mapy stworzone przez społeczność to wszystko co udało mi się wytworzyć przez około 3 tygodnie.
Jeśli chodzi o aspekty techniczne to proszę bardzo! Gra napisana jest w JavaScript, do renderowania użyłem biblioteki Pixi.js (polecam, banalna w użyciu; WebGL + fallback do Canvas). Silnik fizyki to port nieśmiertelnego
Box2D. Backend oparłem na NodeJS, serwer www realizuje
Express, danymi obraca
Redis, a całość funkcjonuje na VPS od OVH.
Projekt miał na celu dwie rzeczy:
- udowodnienie sobie samemu, że potrafię dokończyć to co raz zacząłem,
- naukę pisania gier w JS, czyli wymarzone pożegnanie z XNA, wuhu!
Tak więc miłego grania!
car.ovh
Może macie jakieś pytania? Chętnie na nie odpowiem :)
Komentarze (305)
najlepsze
Chętnie bym sobie pograł w to na Androidzie w czasie posiedzeń ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez moderatora
Zagrałem jako gość i teraz śmiało się zarejestruje. Na prawdę spoko gra wyszła.
Masz moje uznanie.
Miałem tylko jedną uwagę, ale widzę, że ktoś już ją nadmienił (spacja jako przejście do następnego levelu).
Wielkie brawa mireczku i oby więcej takich produkcji! ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ