car.ovh
Hej Mirki i Mirabelki! Napisałem grę na przeglądarki i chciałem się nią z Wami podzielić. Gra jest banalna, polega na sterowaniu parszywym małym samochodzikiem ze zbyt mocnym napędem na dwa koła, zbieraniu monet, takich o
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/11zsQJd_Qlo5j4j0qMvXmCAlbuzLQExIrkayJiTv,wat600.jpg?author=Doonay21&auth=5633790ad00f0d867b43d5ed4f339f49)
i dojechaniu do mety. Brzmi to banalnie, ale 40 podstawowych etapów doprowadziło do szału moich testerów (tu się należą oklaski dla mojego Różowego Paska!).
Sterowanie to strzałki lewo i prawo do poruszania się w odpowiednim kierunku oraz spacja do hamowania.
Tak więc 40 podstawowych map, wyglądających mniej więcej jak ta poniżej:
dodatkowo kreator map i możliwość grania w mapy stworzone przez społeczność to wszystko co udało mi się wytworzyć przez około 3 tygodnie.
Jeśli chodzi o aspekty techniczne to proszę bardzo! Gra napisana jest w JavaScript, do renderowania użyłem biblioteki Pixi.js (polecam, banalna w użyciu; WebGL + fallback do Canvas). Silnik fizyki to port nieśmiertelnego
Box2D. Backend oparłem na NodeJS, serwer www realizuje
Express, danymi obraca
Redis, a całość funkcjonuje na VPS od OVH.
Projekt miał na celu dwie rzeczy:
- udowodnienie sobie samemu, że potrafię dokończyć to co raz zacząłem,
- naukę pisania gier w JS, czyli wymarzone pożegnanie z XNA, wuhu!
Tak więc miłego grania!
car.ovh
Może macie jakieś pytania? Chętnie na nie odpowiem :)
![](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/51zsR9W_Qlo5j4j0qMvXmCAlbuzLQExIrkayJiTv,wat600.jpg?author=Doonay21&auth=5633790ad00f0d867b43d5ed4f339f49)
Komentarze (305)
najlepsze
Czemu taki zadowolony, że XNA porzucasz? Akuras JS to dla wielu niezbyt przyjemny język.
Dzięki i wzajemnie z grą ^^
Chyba ktos upadl na glowe, ze mysli, ze w parszywej grze przegladarkowej bede wymyslac haslo osmioznakowe.
Idealnym byłoby rozwiązanie oparte na symulacji po stronie serwa (jak w grach sieciowych,
1. Wywal logowanie tak jak już wspomniało milion osób.
2. Zmień strzałki na WSAD, albo przynajmniej next i reset daj na innych klawiszach aby dało się obsługiwać jedną ręką.
3. Zrób żeby reset mapy był bez przeładowania strony.