Jest jedno małe ale... Mianowicie tesla jest bardzo ciekawym tworem. Czerpie ogromne pieniądze, ze sprzedaży limitów Co2 (tak, w USA też są limity Co2). Większość ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, ale oni mają główny pieniądz z tego własnie, a nie z samochodów. Dlatego mogą wypuścić Model S, który przynosi fizycznie straty, a i tak być na plus.
Poza tym Musk to też bardzo ciekawy człowiek. Nie zależy mu tyle na pieniądzach i zysku, co na zmianie świata. Nie prowadzi tesli, dlatego bo będzie to mu dawało kasę, w przeciwnym razie nie dzielił by się za darmo patentami z konkurencją. Jego celem samym w sobie, to popchnięcie ludzkości w nowy etap.
Można by powiedzieć że reprezentuje rynek przyszłości, przynajmniej moim zdaniem. Rynek, na którym będą istnieć producenci, którzy będą po prostu chcieli udoskonalać, bo pieniądze zmienią swoją współczesną postać. Jak każdy będzie mógł wyprodukować cokolwiek na jakiejś uniwersalnej maszynie, to komu to sprzeda? Jak zastąpimy ludzi maszynami, to jak zarobią na produkt? po co wtedy będziemy produkować?
@Norwag93: Już był taki system, w którym wszelka inicjatywa była podejmowana nie dla zysku tylko dla "dobra społeczeństwa". A społeczeństwo ubożało. Nie polecam. Patenty udostępnił bo jest świadomy tego, że zbytnie trzymanie ich w szufladach tylko spowalnia rozwój technologii i sam też na tym traci. Patenty czasem przybierają formę nienaturalnej monopolizacji rynku.
Tylko są to pieniądze dobrze ulokowane które będą kierować rozwojem technologii na świecie . Prawda jest taka że Musk ma projekt by utworzyć darmowy ponaddźwiękowy pociąg , który będzie tworzył nadwyżki prądu które maja być sprzedawane elektrowniom . Plus jakby nie patrzeć to on jest głównym promotorem alternatywnych źródeł energii co się nie podoba Petrodolarom . Oby było takich ludzi więcej
@Kuroblack: > darmowy ponaddźwiękowy pociąg , który będzie tworzył nadwyżki prądu które maja być sprzedawane elektrowniom < Co ty #!$%@? daj linka bo nie wierze skąd bierzesz takie bzdurne info
@Kuroblack: jeżeli coś "generate more energy than it needs" to nazywamy to albo perpetuum mobile pierwszego rodzaju (i kładziemy to obok bibli, tory, koranu itp) lub nazywamy to agregatem na kółkach i nie ma w tym żadnej nowości oprócz samej koncepcji torowiska w tubie próżniowej. Taka ciekawostka może ciekawa może nie ale odzysk energi z hamowania masy sprzężonej z silnikiem elektrycznym z oddaniem tego do sieci jest już dawno powszechnie
Jestem akcjonariuszem Tesli i choc ostatnio akcje drastycznie spadly to nadal wierze w przyszlosc tej firmy. Zadna inna firma motoryzacyjna nie skupia sie tak bardzo na satysfakcji klienta. Auta sa dopracowane w drobnym szczegole i sa bardziej zywotne niz konkurencja, poprzez system aktualizacji oprogramowania. I choc Tesla obecnie traci pieniadze ($4000 na kazdym sprzedanym aucie), po wprowadzeniu modelu X i dopracowaniu efektywnosci produkcji ten trend powinien sie odwrocic.
@collani: czy ty jesteś normalny? kupujesz akcje firmy wycenianej na 30 miliardów dolarów która produkuje kilkadziesiąt tys pojazdów rocznie (chyba najbardziej przeceniana spółka na świecie, która dodatkowo cały czas przynosi straty)
i jeszcze ludziom polecasz Akcje Facebooka? gdzie P/E wynosi 98.87 czyli gdyby Facebook wypłacał dywidendę, a chyba nie wypłaca na zwrot z inwestycji czekałbyś 100lat
gorszych spółek chyba nie mogłeś wybrać, poczytaj trochę, później inwestuj
Szkoda tylko że te tanie samochody dla wszystkich nijak mają się dla przeciętnego Kowalskiego. Podawana cena oscyluje w okolicy 30000$ co daje cenę ok. 90-100 tyś. pln :(
@pwl: Buehehe 100k faktycznie majatek. Jakbys nie zauwazyl po Polsce jezdzi duzo samochodow ktore kosztuja znacznie wiecej. Po prostu u nas jest z nimi na razie ciezko.
Komentarze (107)
najlepsze
Poza tym Musk to też bardzo ciekawy człowiek. Nie zależy mu tyle na pieniądzach i zysku, co na zmianie świata. Nie prowadzi tesli, dlatego bo będzie to mu dawało kasę, w przeciwnym razie nie dzielił by się za darmo patentami z konkurencją. Jego celem samym w sobie, to popchnięcie ludzkości w nowy etap.
Można by powiedzieć że reprezentuje rynek przyszłości, przynajmniej moim zdaniem. Rynek, na którym będą istnieć producenci, którzy będą po prostu chcieli udoskonalać, bo pieniądze zmienią swoją współczesną postać. Jak każdy będzie mógł wyprodukować cokolwiek na jakiejś uniwersalnej maszynie, to komu to sprzeda? Jak zastąpimy ludzi maszynami, to jak zarobią na produkt? po co wtedy będziemy produkować?
Moim
Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to działa w branżach, które mogą działać zarówno na Ziemi, jak i na Marsie.
SpaceX - oczywista oczywistość, jakoś trzeba się tam dostać.
Tesla - możliwość rozwoju technologii napędów elektrycznych. Na Marsie silniki spalinowe
Co ty #!$%@? daj linka bo nie wierze skąd bierzesz takie bzdurne info
@collani: lepszą niż akcje nk.pl?
i jeszcze ludziom polecasz Akcje Facebooka? gdzie P/E wynosi 98.87 czyli gdyby Facebook wypłacał dywidendę, a chyba nie wypłaca na zwrot z inwestycji czekałbyś 100lat
gorszych spółek chyba nie mogłeś wybrać,
poczytaj trochę, później inwestuj
@pwl: Bo nie są dla Kowalskiego tylko Mullera i Smitha
Po prostu u nas jest z nimi na razie ciezko.