"Poszerzanie dróg służy upłynnieniu ruchu, co jednocześnie zmniejszy częstość występowania zatorów ulicznych. Jazda ze zmienną prędkością, ze szczególnym uwzględnieniem częstego hamowania i rozpędzania samochodu powoduje znaczny wzrost emisji zanieczyszczeń do atmosfery w odróżnieniu od jazdy jednostajnej."
Argumentacja autorów planu ma sens. W końcu auto stojące w korku też dymi, a na dodatek nie jedzie. W takim przypadku upłynnienie ruchu może przyczynić się do ograniczenia ilości spalin.
@soft1house @vanvolf @marekpiotr No niezupełnie. Każdy dodatkowy metr kwadratowy ulicy zapełnia się zaraz czterema samochodami. Aut wszędzie przybędzie, korki pozostaną, ilość spalin wzrośnie.
Komentarze (18)
najlepsze
"Poszerzanie dróg służy upłynnieniu ruchu, co jednocześnie zmniejszy częstość występowania zatorów ulicznych. Jazda ze zmienną prędkością, ze szczególnym uwzględnieniem częstego hamowania i rozpędzania samochodu powoduje znaczny wzrost emisji zanieczyszczeń do atmosfery w odróżnieniu od jazdy jednostajnej."
@przemek6085: Wiedziałem!
No niezupełnie. Każdy dodatkowy metr kwadratowy ulicy zapełnia się zaraz czterema samochodami.
Aut wszędzie przybędzie, korki pozostaną, ilość spalin wzrośnie.