Zagadka dolegliwości załóg C-130 rozwiązana
![Zagadka dolegliwości załóg C-130 rozwiązana](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_g7Xv6pS89QNfuU6cvnBXxP70P8vLKN5u,w300h194.jpg)
Mechanicy z bazy lotniczej Keesler rozwiązali wieloletnią zagadkę dziwnych dolegliwości trapiących załogi samolotów C-130 Hercules. Zdarzało się, zazwyczaj krótko lądowaniu, że lotnicy zaczynali się skarżyć ...
![Tata_Dealera](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Tata_Dealera_3DODCAjCeh,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 26
- Odpowiedz
Komentarze (26)
najlepsze
źródło: comment_lIHDkzCdz3TnrLWaINQaW8JjCyoIA2fr.jpg
Pobierz#aircraftboners
źródło: comment_TlB4Gr98nK7Z5tNTVOYcFyarK787uT6H.jpg
PobierzProgramiści zrozumieją :| im dłużej szukasz przyczyny błędu, tym jest prostsza.
no nie zapędzajmy się tak - mechanicy też mają całą masę sprzętu do diagnostyki
@pwone: Nie tak do końca. Debugger pozwala tylko na zajrzenie do środka kodu i przeanalizowanie krok po kroku jak coś działa. Tylko tyle.
Mechanik mający rozłożony silnik na części to w zasadzie ma przed sobą taki
Mechanicy z bazy lotniczej Keesler rozwiązali wieloletnią zagadkę dziwnych dolegliwości trapiących załogi samolotów C-130 Hercules. Zdarzało się, zazwyczaj krótko lądowaniu, że lotnicy zaczynali się skarżyć na nudności, dyskomfort, a nawet dotkliwy ból.
Każda maszyna, w której wystąpił taki problem, była kierowana na przegląd, lecz aż do tej chwili nie udało się jednoznacznie określić przyczyny tego zjawiska. Okazało się, że winowajcą jest system odpowiadający za utrzymanie ciśnienia w kabinie, a konkretnie: pojedynczy nit w jednym z zaworów. O ile sam zawór wykonany jest ze stali nierdzewnej, o tyle ów nit jest z taniego, niskiej jakości stopu, przez co jest podatny na korozję. Niewielkie jego fragmenty poruszały się w działającej instalacji ciśnieniowej, uniemożliwiając jej prawidłowe działanie i doprowadzając do powstania w kabinie zbyt wysokiego ciśnienia, które z kolei wywoływało dolegliwości u załóg.
W