Wady i zalety silnika 1.6 HDi (Volvo, Peugeot, Citroen, Ford)
Dobre osiągi połączone z niskim zużyciem paliwa to zaleta większości aut, pod maską których zamontowano diesla 1.6 HDi. Jest to jednostka o udanej konstrukcji, ale wymaga też troski o pewne podzespoły, by długo cieszyć właściciela swoją bezawaryjnością.
pogop z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 13
- Odpowiedz
Komentarze (13)
najlepsze
Biedny Janusz naczyta się głupot a potem, że samochody powyżej 200 tyś km to złomy
Daj ten silnik dobremu kierowcy który wie do czego służy diesel (dalekie dystanse pozamiejskie) i ten jeden kierowca zrobi ci nim ponad 300 000 tysięcy bez awarii. Warunki:
- ma mieć samochód od nowości
- wymiana olei i filtrów ma być w terminie
- olej + filtr co 15 000 tysięcy, nieważne co piszą w instrukcji
- mają być przestrzegane warunki eksploatacji takie jak niekatowanie zimnego silnika i schładzanie turbiny
A później jeszcze buzi każdemu z cylindrów na dobranoc.
Samochód jest od tego żeby służył a nie żeby nad nim skakać jak nad jajkiem.
Nie chodzi tutaj dokładnie o jej schłodzenie, tylko o fakt że po wyłączeniu silnika od razu, wirujące łopatki turbosprężarki będą pracować na sucho. Turbosprężarka potrafi się rozkręcić nawet do 200 tys obrotów, więc zanim wyhamuje, potrzebuje przynajmniej kilkunastu sekund. Po to właśnie ma pracować silnik - żeby podawać olej do turbosprężarki.
Odradzam, kultura pracy fajna, przyspieszenie dobre.
Dlaczego odradzam:
- FAP
- dwumasa
- ceny części.