Najpierw opisałam sprawę na mirko, jednak @
wtf2009 zasugerował nagłośnienie tego, za pomocą strony głównej. Może faktycznie warto to nagłośnić, bo ten problem dotyczy w sumie nie tylko #
mbank, ale też np #
play, który do mnie notorycznie wydzwania, mimo ciągłych prośb, by mnie wpisali na jakąś antylistę. Ale ich nie czepiam się zbytnio, bo przynajmniej wszystkie sprawy mogę załatwić w stacjonarnej placówce Play. W przeciwieństwie do mBanku.
Jestem osobą głuchą, czyli mam głęboki niedosłuch, którego skutkiem jest niemożność odbierania mowy na drodze słuchowej. Czyli rozmowy przez telefon odpadają, jednak można ze mną dogadać się osobiście, gdyż czytam z ust. Z takim założeniem wybrałam się dziś do stacjonarnej placówki mBanku celem wypowiedzenia umowy ubezpieczenia, którą zawarłam jakiś czas temu. Z automatu wyjaśniono mi, że można to zrobić tylko za pomocą mLinii, czyli ich infolinii. Próbuję wyjaśnić miłej kobiecie, że u mnie jest to niemożliwe, zostawiono mnie na kilka minut, gdyż musiała widocznie skonsultować z kimś wyżej. Wróciła i w odpowiedzi powiedziano mi, że nie mogą mi pomóc. I tyle w temacie. Poczułam się jak niepełnosprawny człowiek, mimo, że tak siebie nie określam.
Mam też pytanie do Wykopowiczów: co jeszcze mogę zrobić, by uniknąć takich sytuacji w przyszłości? Z pozoru błaha sprawa urasta do rangi problemu i próby przeskoczenia biurokracji. I wyjaśnijcie mi też jeszcze jedno, bo nie ogarniam: czy osobiste stawienie się w ich placówce pełnej kamer i ochrony wraz z wszystkimi niezbędnymi dowodami tożsamości jest gorszym sposobem weryfikacji niż rozmowa telefoniczna?
A na koniec zwracam się do @
mBank: czy planujecie zmienić te procedury? Zgłaszałam to już jakiś czas temu, jednak teraz miarka się przebrała i myślę, że ten problem dotyczy nie tylko mnie. Zatem apeluję o reakcję w tej sprawie i wdrożenie nowych rozwiązań, którymi tak ostatnio się chwalicie.
Komentarze (219)
najlepsze
@mBank oraz @ZespolmBanku a jeżeli w taki przypadku jest klient bez rąk to jak każecie mu złożyć podpis?
Koleżanka ma podobny problem, musi zrezygnować z czegoś czego nawet nie może potwierdzić.
Cyrk a przede wszystkim wstyd!
@paypalowiec: Dla biznesowego też, co już nie raz opisano na wykopie.
mBank to nie bank dla ludzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
:)
Obecnie wygląda to karykaturalnie i coraz więcej osób to zauważa.
http://www.rbs.com/accessibility.html
http://www.lloydsbank.com/accessibility/signvideo.asp
http://www.halifax.co.uk/accessibility/home.asp
http://www.santander.co.uk/uk/accessibility
http://www.tsb.co.uk/accessibility/
http://www.hsbc.co.uk/1/2/accessibility
http://personal.natwest.com/global/accessibility.html
http://www.barclays.co.uk/Accessibility/Accessibility/P1242623451150
Dziwne że
reklamy, że 0 zł za wszystko u was, a drobnym drukiem w reklamach prawda wychodzi - trzeba transakcji na 200 zł żeby nie płacić opłaty za kartę debetową...
czy ja też mam #!$%@?ć w kosmos to konto u was tylko z tego powodu, że zeszmaciliście się jak ostatnio Bredzisław Komoruski?
Mieli czelność dzwonić z infolinii, nie mówiąc kim są a wymagając, abym to ja potwierdził swoje dane.
Bałem się oszustwa, więc telefon w dłoń. Na mLinii stwierdzili, że to nie ich numer i pracownicy. Zrobiła się afera i potrzebowali MIESIĄCA żeby zweryfikować czy to ich numer. PARANOJA.
http://www.wykop.pl/link/1946878/uwaga-na-numer-48-42-239-98-00-falszywa-infolinia-mbank/
Potem było z górki. Zakładałem u nich konto wspólne. Przy telefonie spędziłem kilka godzin,
a poważnie: list polecony z potwierdzeniem odbioru, dw do Samcika (artykuł o tym na wszystkich dużych stronach internetowych napewn... na bank pomoże) i drugie dw do rzecznika praw klienta. Opisz ładnie całą sytuację, a wszyscy do których skierowałaś info na pewno sprawą się zainteresują i pomogą w jej rozwiązaniu.
Osobną drogą reklamacja na obsługę (mogli zadzwonić w Twoim imieniu,
1. Ustawic na internecie telekod - kod dostepu przez telefon.
2. Tu niestety problem - wziac zaufana osobe - zeby zadzwonila na linie, wbila ten kod dostepu.
3. Ta zaufana osoba dzwoni na MLinie i zalatwia za Pania sprawe - usuwa ubezpieczenie.
....
4. Jesli potrzeba, zmienia sie w internecie telekod znowu.
To tyle. Jest to wykonalne, acz nie da rady bez glosu.
Jesli chodzi - jak obejsc procedury:
1. Ustawic na internecie telekod - kod dostepu przez telefon.
2. Tu niestety problem - wziac zaufana osobe - zeby zadzwonila na linie, wbila ten kod dostepu.
3. Ta zaufana osoba dzwoni na MLinie i zalatwia za Pania sprawe - usuwa ubezpieczenie.
....
4. Jesli potrzeba, zmienia sie w internecie telekod znowu.
To tyle. Jest to wykonalne, acz nie da rady bez glosu.
Stary