Podoba mi sie ta tendencja :) mapa wyglada jakby starali sie uzyc jak najmniejszej ilosci tekstur. Faktycznie idzie nowe i moim zdaniem w dobrym kierunku.
Bez rewelacji. Gdyby tak zrobili np. ściany, które można niszczyć, to co innego. Wyobraźcie sobie UT z możliwością wybijania dziur w ścianach, np, wyrzutnią rakiet.
@pies_harry: Wystarczyłoby "resetować" mapę co rundę. Runda skończona, więc mapa wraca do pierwotnego stanu. No i można by niszczyć tylko niektóre ściany działowe, żeby to miało ręce i nogi. Jakieś filary itp. zostawałyby na miejscu, kwestia zaprojektowania map odpowiednio. Co do koncepcji niszczenia ścian, to już w Red Faction z 2001 roku można było to robić (silnik nazywał się geo-mod i co prawda nie wszystkie ściany można było burzyć, ale
@pies_harry: Silnik graficzny nie ma dużo wspólnego z destrukcją otoczenia, tu bardziej silnik fizyki by się przydał. Z resztą silniki zdatne do destrukcji otoczenia już istnieją, najlepszym z nich jest prawdopodobnie Frostbite który potrafi obsłużyć wiele struktur dla 64 klientów bez dławienia się. No chyba, że mówisz o destrukcji w czasie rzeczywistym, czyli o rozbiciu jednego elementu na kilkadziesiąt innych elementów, ale to jest na chwile obecną zbyt obciążające a
Ludzie wymagają tylko grafiki ma być ZAJEBISTA GRAFIKA MA #!$%@?Ć OCZY. PIERDYLIARD EFEKTÓW, CIENI, AA x 64 !!! 128x TXAA 32x MSAA !!! 20fps ale JAKA GRAFIKA !!!!
... daleko nie trzeba szukać Evolve wizualnie nie gwałci ale rozgrywka pierwsza klasa Wolę kosztem grafiki lepszą grywalność
@bbbbb: nie, nie są łatwe, ani w obliczaniu, ani w optymalizacji. Może w implementacji. Każde odbicie to osobny rendering całej widocznej w odbiciu geometrii sceny z innej perspektywy i z osobną projekcją, na planie określonym przez ścianę obiektu odbijającego, z reguły będącą wielobokiem współpłaszczyznowym. Można to oczywiście optymalizować na wiele sposobów na przykład wywalając z pamięci dostatecznie małe bryły, generując w momencie ładowania mapy wersję tej mapy specjalnie dla odbić
@Handy: silnik U4 jest teraz po prostu mocno promowany, bo twórcy nadal gry chcą robić na U3. Nawet firma chce dopłacać developerom trochę do produkcji (oczywiście później za % zysku, ale i tak jest to rozpaczliwe zagranie ze strony twórców Unreala), żeby tylko U4 zaczęto używać. Na razie niewiele gier na U4 stoi, a nowe ciągle na U3 powstają.
No i ostatnio nawet porzucili pomysł o abonamencie i możesz próbować swoich sił za free z tym silnikiem. Nie zrobili innego modelu biznesowego bez powodu.
@Greed: Ja dopiero za miesiąc mam mieć fundusze, ale kompa szukam i składam od listopada. Jak patrzę, że teraz za ten sam sprzęt co sobie wybrałem muszę zapłacić ~600zł więcej to mi smutno bardzo :( A ceny dolata mają dobić 3,9 na koniec roku O_o A komp mi przy okazji do pracy potrzebny i jednak nie mogę czekać do następnego roku.
Komentarze (95)
najlepsze
Nie moge sie doczekac.
Z resztą silniki zdatne do destrukcji otoczenia już istnieją, najlepszym z nich jest prawdopodobnie Frostbite który potrafi obsłużyć wiele struktur dla 64 klientów bez dławienia się.
No chyba, że mówisz o destrukcji w czasie rzeczywistym, czyli o rozbiciu jednego elementu na kilkadziesiąt innych elementów, ale to jest na chwile obecną zbyt obciążające a
... daleko nie trzeba szukać Evolve wizualnie nie gwałci ale rozgrywka pierwsza klasa
Wolę kosztem grafiki lepszą grywalność
http://www.dobreprogramy.pl/Jaka-popularnosc-Epic-Games-bedzie-doplacac-tworcom-do-gier-z-Unreal-Engine-4,News,61151.html
No i ostatnio nawet porzucili pomysł o abonamencie i możesz próbować swoich sił za free z tym silnikiem. Nie zrobili innego modelu biznesowego bez powodu.