Mi się zdaje tak. W przedszkolu przez kilka lat mówiono im że mają przed sobą takie niewidzialne komputery. I całe przedszkole wyobrażali sobie że ich używają, a teraz w podstawówce po prostu siedzą i na nich liczą. Zwiążesz im ręce i nic nie policzą bo nie dotkną guziczków. Na pewno tak jest.
Wykorzystują japońskie liczydło soroban po pewnym czasie jego używania wystarczy im jego wyobrażenie sobie. Chodzące kalkulatory które tak na prawdę nie rozumieją pojęcia liczb. Oni nie wiedzą ile to jest 152, ale wiedzą że jak doda się do "tego" 2 to już będzie to coś innego.
@sheep17: mózg generalnie ma problem z liczbami - co z resztą pokazuje wiele fajnych badań (np. badanie Piageta z dwoma rzędami przedmiotów, albo efekt SNARC). Liczby dla mózgu nie istnieją, dopiero nasza zdolność do abstrakcyjnego myślenia stwarza pewne mgliste wyobrażenie tego czym ona jest, dla mózgu liczba jest najczęściej wycinkiem w przestrzeni. Wiele ludzi fascynuje się sawantami, którzy mimo niewiarygodnych zdolności arytmetycznych, często nie są w stanie rozwiązać prostego zadania tekstowego.
@frytex2: Jestem wdzięczny polskiej edukacji jaką zaliczyłem bo mam dzięki temu obszerną wiedzę ogólną. Nie wyobrażam sobie że ktoś nie wie co to jest np. chlorofil i wątpię żeby ktoś sam się tego nauczył. Współczuję Ci trochę takiego podejścia. Oczywiście jestem za profilowaniem nauki ale wystarczy poziom liceum lub gimnazjum. Nie można wyeliminować pewnych rzeczy tylko dla tego że jesteś leniem i nie chce Ci się czegoś nauczyć. Pozdrawiam.
Pracując z Hindusami zauważyłem jedno, da się ich wytresować/nauczyć czegoś, ale kiedy pojawia się pewne odstępstwo od reguły to nie potrafią myśleć samodzielnie, logicznie itd.
@BratProgramisty: Również to zauważylem i myślę, że jeszcze gorzej jest z kreatywnością i niezależnością myślenia w przypadku Pakistańczykow. Myślę, że to efekt setek lat bycia kolonią, gdzie ich władcom zależało jedynie na społeczeństwie posłusznym i trzymającym się reguł. Dodatkowo dochodzi tradycja postępowania zgodnei z decyzjami starszyzny, układów klanowych i kastowych i daje to właśnie taki efekt.
@VLAD_PALOWNIK: Na ostatnich zdjęciach widać jakiś program czy konkurs nt liczydła j same liczydła przed nimi leżały. Wiec podejrzewał ze to jakaś technika wizualizacji liczydła.
Komentarze (75)
najlepsze
Wiele ludzi fascynuje się sawantami, którzy mimo niewiarygodnych zdolności arytmetycznych, często nie są w stanie rozwiązać prostego zadania tekstowego.
Współczuję Ci trochę takiego podejścia.
Oczywiście jestem za profilowaniem nauki ale wystarczy poziom liceum lub gimnazjum. Nie można wyeliminować pewnych rzeczy tylko dla tego że jesteś leniem i nie chce Ci się czegoś nauczyć. Pozdrawiam.
przykładowo cyfra 4
2^0 + 2^1 + ... + 2^9 = 1023
Ppkazesz 1024 liczby, ale to juz z 0. Najwyzsza bedzie 1023
Myślę, że to efekt setek lat bycia kolonią, gdzie ich władcom zależało jedynie na społeczeństwie posłusznym i trzymającym się reguł.
Dodatkowo dochodzi tradycja postępowania zgodnei z decyzjami starszyzny, układów klanowych i kastowych i daje to właśnie taki efekt.
https://www.youtube.com/watch?v=Yogk3er-ZiA
Obetniesz rączki i stracą umiejętność liczenia (ʘ‿ʘ)
Komentarz usunięty przez moderatora
Na ostatnich zdjęciach widać jakiś program czy konkurs nt liczydła j same liczydła przed nimi leżały. Wiec podejrzewał ze to jakaś technika wizualizacji liczydła.
Answer is: Wolfram Alpha :P