@tomekwl3: Nie trzeba być ekspertem. Trochę wiedzy i logiki. Poczytaj jak działa żyroskop, zasada podobna. W sumie na polskich krzywych torach, przy niskich prędkościach wychylne pudło bujałoby powodując chorobę morską pasażerów. Wahadło przy większej prędkości na dobrej jakości torach daje odczucie jazdy takie jak siedzenie w fotelu, podczas czytania dobrej książki, ze szklaneczką whisky, w salonie przy kominku. Ergo: kuPOwaliśmy sobie zabawkę do PR-u, której możliwości nie wykorzystamy. To tak
@Bartek_1978: nie podobna zasada bo żyroskop utrzymuje pionową pozycję niezależnie od nachylenia płaszczyzny na której stoi, a wychylne pudło powoduje przechylenie się "kadłuba" w stronę, w którą następuje skręt.
Jak już kilkulrotnie wspominałem w tym temacie po świecie jeździ wiele wariantów pendolino, także bez wychylnego pudła, które nie różnią się osiągami. Jest jeszcze jedna ważna rzecz - trwa modernizacja linii kolejowych, ich obecny kiepski stan nie będzie trwał wiecznie.
@Bartek_1978: wychylne pudło nie będzie konieczne z racji tego, że Polska jest krajem nizinnym i promienie skrętów torów są dostateczne duże. Geografia - a ta się nie zmienia w takiej perspektywie czasowej :)
Zanim zaczniecie pisać jakie złe jest Pendolino to Mallard z filmiku na co dzień nie jechał szybciej niż 150 km/h i ledwo nie doszło do tragedii bo hamulce przy tej prędkości poszły się walić a na przystanku końcowym zaczęło brakować torowiska
@specialized_Darek: Warianty z pudłem wychylnym i bez nie różnią się vmax. To czy jego zastosowanie jest konieczne zależy od charakteru trasy (promienie zakrętów) - u nas nie jest konieczne :) Gdyby wychylne pudło było krzyczelibyście że marnotrawią forsę bo jest niepotrzebne...
@Bartek_1978: przy wychylnym pudle mógłby się niebezpiecznie przechylić. Żeby było jasne - nie jestem ekspertem ws. kolejnictwa, ale będę bronił inwestycji. Moim zdaniem to duży krok naprzód a po przejażdżce byłem zachwycony. Komfort niesamowity mimo jazdy najtańszym wariantem. Ciekawe że po zakupie pociągów pół Polski stało się ekspertami w tej dziedzinie.
Podczas testów 24 listopada 2013 roku nasze Pandolino poleciało 293 km/h. "Jest to najwyższa prędkość jaką osiągnięto w historii eksploatacji pociągów Pendolino na świecie" - Wiki
wejdź w rozdział eksploatacja i porównaj sobie wersje, czy mają wychylne pudło i jakie rozwijają prędkości. To, że aktualnie nie mamy dostatecznej infrastruktury nie oznacza że nie będziemy jej mieć
To był tylko sprawny "myk" żeby wyprowadzić z budżetu kolejne
Komentarze (73)
najlepsze
W sumie na polskich krzywych torach, przy niskich prędkościach wychylne pudło bujałoby powodując chorobę morską pasażerów. Wahadło przy większej prędkości na dobrej jakości torach daje odczucie jazdy takie jak siedzenie w fotelu, podczas czytania dobrej książki, ze szklaneczką whisky, w salonie przy kominku.
Ergo: kuPOwaliśmy sobie zabawkę do PR-u, której możliwości nie wykorzystamy. To tak
Jak już kilkulrotnie wspominałem w tym temacie po świecie jeździ wiele wariantów pendolino, także bez wychylnego pudła, które nie różnią się osiągami. Jest jeszcze jedna ważna rzecz - trwa modernizacja linii kolejowych, ich obecny kiepski stan nie będzie trwał wiecznie.
Mam
Komentarz usunięty przez moderatora
było to dość żenujące, szczególnie w kontekście tego wydarzenia
Komentarz usunięty przez moderatora
Serio, możecie już sobie odpuścić.
wejdź w rozdział eksploatacja i porównaj sobie wersje, czy mają wychylne pudło i jakie rozwijają prędkości. To, że aktualnie nie mamy dostatecznej infrastruktury nie oznacza że nie będziemy jej mieć