A1 na odcinku Stryków-Pyrzowice to ogólnie pechowy odcinek. Z jego istotności jednak zdawano sprawę i już w styczniu 2009 (gdy budowa dróg była dużo mniej zaawansowana) podpisano umowę na jego budowę, wykonawca miał dostarczyć kasę do stycznia 2010 (w maju 2010 miała ruszyć budowa, odcinek na północ od Częstochowy miał być gotowy na Euro 2012, na południe - w 2014). Kasy oczywiście nie dostarczył, dodatkowo wykazano błędy w projekcie i umowę zerwano.
Aż przykro zakopywać WEI za informację nieprawdziwą, akurat po nich tak elementarnych braków wiedzy i rozumienia mapy się nie spodziewałem. :(
Jak na ironię, nie licząc pominiętego w planach rozbudowy odcinka dwupasmowej gierkówki, na mapce najbardziej rzuca się w oczy droga S3 przedłużona aż do Czech - i to już rzeczywiście nie jest przypadek, a skutek silnego lobby... Szczecina.
Bzdura. Niemieckie autostrady i porty już dawno były wybudowane i można stamtąd bez problemów wozić towary na południe naszej części Europy niekoniecznie przez Polskę. Po za tym autostrady w Polsce są płatne.
To już od dawna wiadomo, że Niemcy tak kierowały dotacjami z UE żeby najpierw powstały autostrady "rownileznikowe", co przełożyło się na opóźnienie w rozwoju polskich portów o jakieś 10 lat. Na szczęście problem już jest nieaktualny. A czy można mieć o to do Niemców pretensję? Ich kasa dobrze, że chociaż na to dali.( ͡°͜ʖ͡°)
Niemcy w odróżnieniu od nas planują i konsekwentnie realizują plany nieważne czy zmieni się rząd czy nie. To że nas sobie podporządkowali to tylko i wyłącznie wina polskich polityków którzy albo z głupoty albo z naiwności wpajają ludziom ,że Europa taka dobra, że dotacje itd itp, tylko wariat uwierzy ,że ktoś komuś coś daje za darmo.
A1 - odcinek od Tuszna do Strykowa (obwodnica Łodzi) powstaje teraz, a nie po 2020 roku. Dorzućmy do tego fakt, że odcinek Częstochowa - Piotrków Tryb. istnieje i co prawda nie ma statusu autostrady, ale prawie zero zabudowania, w miarę dobra nawierzchnia i mało skrzyżowań - jest dobrze. Co jak co, ale jak powstanie w końcu odcinek Pyrzowice (GOP) - Częstochowa i dokończy się obwodnica Łodzi, to
Utrudnia pewnie nie tylko stan dróg, ale przepisy biurokracja itp. Ale gdzieś ostatnio czytałem że Gdański port to akurat się wyróżnia, przeładunek w porcie wzrósł bodajże o ponad 100% i są prowadzone jakieś inwestycje aby to jeszcze podwoić. Jest chyba jednym z dwóch najgłębszych portów na Bałtyku (jeśli dobrze pamiętam).
Komentarze (85)
najlepsze
Jak na ironię, nie licząc pominiętego w planach rozbudowy odcinka dwupasmowej gierkówki, na mapce najbardziej rzuca się w oczy droga S3 przedłużona aż do Czech - i to już rzeczywiście nie jest przypadek, a skutek silnego lobby... Szczecina.
Polsce opłacałoby się wybudowanie południkowej autostrady równocześnie z równoleżnikowymi nawet, gdyby na nią nie dostała złamanego euro dopłaty.
Zdanie conajmniej dziwne.
A1 - odcinek od Tuszna do Strykowa (obwodnica Łodzi) powstaje teraz, a nie po 2020 roku. Dorzućmy do tego fakt, że odcinek Częstochowa - Piotrków Tryb. istnieje i co prawda nie ma statusu autostrady, ale prawie zero zabudowania, w miarę dobra nawierzchnia i mało skrzyżowań - jest dobrze. Co jak co, ale jak powstanie w końcu odcinek Pyrzowice (GOP) - Częstochowa i dokończy się obwodnica Łodzi, to
Poprawka, Tuszyna, przepraszam.