Właśnie, że nie. Miałem ten film dodać kilka dni temu ale nie miałem wtedy czasu sprawdzić autentyczności opisów. Te łodzie podobno mają po 10 000 koni i mykają ponad 250 mp/h...
W przypadku samochodów maksymalne przyspieszenie zależy od mocy silnika oraz od przyczepności opon. Czyli istnieje granica ponad którą nie ma sensu zwiększać mocy silnika. Ciekawe, jak jest w przypadku motorówek. Jak jest maksymalny ciąg możliwy jest do wygenerowania przez śrubę o określonej masie i rozmiarze. Podobnie ciekawe, jaki jest maksymalny ciąg możliwy do wygenerowania przez silnik śmigłowy w przypadku samolotów. Tzn. gdzie jest granica powyżej któej wzros obrotów nie zwiększy ciągu. Na
@Napiecie: chyba jednak nie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-114 wyposażony w : Śmigła nadkrytyczne, których końcówki pracowały powyżej prędkości dźwięku i które były źródłem bardzo dużego hałasu. Prędkość maks. 870 km/h
@24xls: Nie znam się to się wypowiem: myślę że przy pewnej prędkości obrotowej dla danej śruby i temperatury wody kawitacja zwiększa się do takiej wartości, że śruba traci na efektywności.
Komentarze (43)
najlepsze
Właśnie, że nie. Miałem ten film dodać kilka dni temu ale nie miałem wtedy czasu sprawdzić autentyczności opisów. Te łodzie podobno mają po 10 000 koni i mykają ponad 250 mp/h...
mph
mi/h
Wybierz sobie.
Edit: MAM!