Zjawisko inflacji w grach MMO
Jak wygląda? Kiedy występuje? A to wszystko dzięki Extra Credits. Oczywiście wraz z polskimi napisami :)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 91
Jak wygląda? Kiedy występuje? A to wszystko dzięki Extra Credits. Oczywiście wraz z polskimi napisami :)
Komentarze (91)
najlepsze
Był handel wewnętrzny i zagraniczny, była giełda gdzie nawet mając małe środki można było kupić udziały w dużych dochodowych biznesach. Ludzie zarabiali walutę, tworzyli firmy i zatrudniali pracowników. Były skille ekonomiczne, bojowe, możliwe specjalizacje graczy. Była przeliczalna na real money "blokada" - złoto. "Sinkiem" dla pieniędzy była wojna: koszty uzbrojenia, środków obrony państwa. Istniały faktycznie działające instytucje: ministerstwa finansów/obrony/edukacji itd. Istniały massmedia, a sojusze wielu państw walczyły o przewagę ekonomiczną. Były fundacje charytatywne nastawione np. na pomoc młodym graczom. Organizacje bojowe posiadające własne firmy finansujące działalność wojskową. I dużo, dużo więcej ciekawych rzeczy.
Ilość graczy (aktywnych, już po odliczeniu co prostszych multikont) sięgnęła bodajże miliona, z kilkudziesięciu krajów (i e-krajów).
Pamiętam
tfu, nie darmowy gold tylko zabirac z skrytek normalnym graczom!!
i za smierc zeby sie placilo, ale nie swoja kasa tylko po rowno od wszystkich
zaraz by sie okazalo ze ludzie jednak nie kochaja socjali...
Istotnie. Poza tym gość nie wspomniał o wielu istotnych odpływach waluty m.in. vanity items (po polsku np. błyskotki), czyli rzeczy, które można kupić za złoto u sklepikarzy, a które mają znikomy wpływ na balans postaci, a wysoką wartość kolekcjonerską. Np. zmiana wyglądu postaci (fryzjer, transmog itp), pierścienie/tabardy z teleportem, pety, wierzchowce oraz utility, czyli zmiany talentów, dual spec, zmiany specy, plecaki, reforge, resockety, self-rezy...
A jak chcesz zobaczyć zniszczoną ekonomię to zobacz Atlantica Online- gra i community same w sobie świetne, ale wszystko