Test awaryjnego hamowania (certyfikacja samolotu) w przypadku przerwania startu przez osiągnięciem prędkości V1(po jej przekroczeniu, nie można przerywać, Vr i w górę). Hamulce rozgrzewają się do bardzo dużej temperatury. A to oznacza spore ciśnienie w oponach, które strzelają. Dlatego stosuje się specjalne wentyle, które przy wysokiej temperaturze "puszczają" i z opon schodzi ciśnienie w sposób kontrolowany, a nie poprzez pęknięcie, rozerwanie opony. Druga sprawa, to przez kilka minut nie może dojść do
@IreuN: Co to znaczy spuszczanie schodów z samolotu? Oni prosili o podstawienie samojezdnych schodów, nie korzystali z nadmuchiwanych trapów ratunkowych.
Oczywiście, że to był test certyfikacyjny (mało udany), nawet słychać jak ekipa denerwuje się na pierwszego strażaka, że za wcześnie zaczyna gasić a jeszcze nie minął wymagany przez przepisy czas...
Tytuły i opisy na wykopie są coraz bardziej podobne do tych lajko-naciągaczy z fejsa. Nie wiadomo o co chodzi, zapowiada się coś niesamowitego a później przyziemna końcówka. Nie polecam.
Kiedyś kierowca ciężarówki opowiadbyał mi że wielkie lusterka boczne są między innymi do oglądania kół naczepy. Gdyby jakieś zaczęło dymić miał zakaz zatrzymywania się, musiał zawiadomić straż że się pali i z nimi ustalać gdzie się spotkają. Chodziło o to że póki był w ruchu ogień się nie rozprzestrzeni. Jeździł z cysterną z paliwem. Czy to prawda. Jest ktoś jeźdźący?
@blukotek: tak to prawda, w podobny sposób robi z przegrzanymi hamulcami w ciężarówkach. Taka wielka opona hajcuje się że hoho a ruch spowalnia powiększenie się pożaru.
A wielkie lusterka są nie tylko po to by widzieć koła ale dokładnie cały zestaw gdy cofasz albo ktoś Cię mija. Porównując w osobówce to nic nie widać w lusterku
Do znawcow tematu - kazdy samolot ma kamerke na podwozie? Kiedys tak sie zastanawialem wlasnie, piloci opuszczaja kola jakis tam wskaznik pokazuje ze jest ok, tak sobie myslalem czy tylko wskaznik jakis to jedyny zaufany znal ze sie wysunelo podwozie
Komentarze (75)
najlepsze
Ale muszę przyznać, że francuska organizacja bardzo dobra:
1. Zupełne olanie pilotów (brak odpowiedzi ze stanowiska dowodzenia)
2. Słuchający rozkazów strażak (choć jak się okazało to on miał więcej oleju we łbie niż wydający rozkazy).
3. Koleś gasi pożar wodą (serio? Na lotnisku nie ma innych środków gaśniczych? Woda jest dosyć cienka).
4. W tle stoi samochód gaśniczy chyba z armatką wodną. Więcej by zdziałał niż strażak z wężem.
Ogólnie
Oczywiście, że to był test certyfikacyjny (mało udany), nawet słychać jak ekipa denerwuje się na pierwszego strażaka, że za wcześnie zaczyna gasić a jeszcze nie minął wymagany przez przepisy czas...
@KenZoo: Wcale :)
A wielkie lusterka są nie tylko po to by widzieć koła ale dokładnie cały zestaw gdy cofasz albo ktoś Cię mija. Porównując w osobówce to nic nie widać w lusterku
@Dzyszla: ależ nie, jak zauważył @arczer wieża zdążyła się ewakuować wcześniej ;-)