Takiej marki mogą dziś zazdrościć Polacy
Opłakujący los żerańskiej FSO mają kolejny obiekt do zazdrosnych spojrzeń. Jest nim rumuńska Dacia, która jako druga po Skodzie marka z Europy Wschodniej osiąga sukcesy handlowe o zasięgu globalnym. P...
pitus_bajtus z- #
- #
- 150
Komentarze (150)
najlepsze
Zagraniczny koncern wykupuje i inwestuje w firmy w Polsce - wyprzedaż dobra narodowego, stajemy się kolonią zachodu
Zagraniczny koncern wykupuje i inwestuje w firmy w Rumunii - sukces, nieważne, że to należy do renault, ważne, że jest praca.
Wychodzi na to, że dla wykopków liczy się tylko okładka, symbolizm. Jakby Opel robił u nas Husarza Astrę też byłoby zajebiście, a że robi Opla - to niech ginie ;)
W Polsce dla przykładu robi się bardzo dużo małolitrażowych silników do samochodów. Na takiej samej zasadzie - przyjechał inwestor z zachodu wykupił podupadającą fabrykę, zapłacił długi i na swojej technologii zrobił z nas potentatów silników spalinowych (produkujemy chyba najwięcej w Europie).
To niewątpliwy sukces, lepiej tak w ogóle.
Pojawiły się też popularne nawet na zachodzie modele (matiz) ale jak widać zabrakło firmie powera
@deck: A pracownicy zatrudnieni w fabryce to podatków nie płacą?
1. Narodową markę samochodów znaną na całym (lub prawie całym) świecie ma raptem kilka krajów. A już taką typowo własną, niebędącą tylko jednym z brandów wielkiego koncernu, to w ogóle garstka. Nie jest to żaden wyznacznik niczego. I co więcej, dziś już jest za późno
KIA i Hyundai, a właściwie dziś to jedno i to samo - poczytaj o tych firmach. Jedna i druga ma bardzo bogatą historię produkcji pod własnymi markami na azjatyckich rynkach, mieli tam ogromną sprzedaż i wielkie doświadczenie. Hyundai ponadto produkuje nie tylko samochody, ale i np. maszyny budowlane. Są to firmy (firma) mające wielkie doświadczenie,
@maciejos22:
Ta, k?$!a, ostatnio widziałem na Rue de la Paix jak wokół stojącego na światłach 126p zebrała się grupka gapiów, robili zdjęcia i kręcili filmy komórkami, a jeden właściciel Veyrona nawet proponował zamianę.
Wlasciwie to jeszcze mozna dopisac Lamborghini, Bugatti i Bentleya.
Dacia to po prostu Renault tylko z innym znaczkiem.
Połączenie francuskiej tandety z rumuńską "jakością" daje marne efekty i tylko za sprawą "niskiej" ceny te auta w ogóle ktokolwiek chce...
W przypadku Skody VW przynajmniej stosuje najnowsze lub prawie najnowsze i co ważne wspólne części z autami VW obecnymi w sprzedaży.
a co do
@Singularity00: To nie tylko o "solidaruchów" chodziło. Tam była cała skostniała, postkomunistyczna
a to w takie szczegóły to nie wnikałem. Inna sprawa, że bez daewoo nawet to by się nie udało a fabryka jedyne co by klepała to poloneza... pytanie tylko kto by to chciał kupować w wersji sprzed "ery" daewoo, które to właśnie zmodernizowało poloneza (modele plus) dodając porządne hamulce, wspomaganie kierownicy a nawet w opcji była
W każdym razie byłem w zeszłym roku w Niemczech na trochę dłuższy okres i tam Dusterów jeździ strasznie dużo, a jeszcze więcej tych starych