Te koła oparte są na pomyśle polskiego inżyniera Mieczysława Bekkera opracowanym na potrzeby amerykańskiego łazika księżycowego Lunar Roving Vechicle (misje APOLLO).
@crazy_drummero: bo jestes polakiem na polskim serwisie, gdybys byl Holendrem, czytalbys o waznych dla nauki Holendrach, wszyscy sie przyczyniaja do rozwoju nauki.
a teraz jeszcze niech zrobią test na prawdziwej budowie gdzie jest rozjeżdżone błoto i kamienie, które podostają się w te szczelinki. Sam pomysł ciekawy i efektownie to wygląda, ale ja bym to jeszcze profilaktycznie zakrył.
@Dolan: obstawiam że przy normalnych samochodach nie zdałoby to o tyle egzaminu, że opony mogłyby być zbyt elastyczne podczas ostrego hamowania, co wydłużałoby drogę hamowania, a może nawet powodowało tarcie podwoziem ;)
@sensi: myślę, że błoto i woda to będą spokojnie wypadać z tych szczelin, bardziej martwił bym się o kamienie, które mogą tam utknąć. Nie obraził bym się gdyby robili w przyszłości takie koła do samochodów ;)
Coś za coś - taka opona ma bardzo duże tłumienie drgań gdyż elementem trzymającym kształt opony pod obciążeniem jest guma, ale opory ruchu takiej opony są ogromne, dlatego w samochodach stosuje się napełnienie powietrzem które jest prawie idealnie sprężyste, no i lekkie (:P) . W rajdówkach stosuje się nieprzebijalne opony wypełnione sprężystą pianką
Komentarze (45)
najlepsze
Te koła oparte są na pomyśle polskiego inżyniera Mieczysława Bekkera opracowanym na potrzeby amerykańskiego łazika księżycowego Lunar Roving Vechicle (misje APOLLO).
źródło: comment_Rtjaej4i9pgrDZoXHkGbyh38YqzsdAnc.jpg
PobierzNo moze poza ciapatymi.
@sciana: w skrócie GUMA
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora