Szybciej znaczy bezpieczniej. Potwierdzają to badania!
![Szybciej znaczy bezpieczniej. Potwierdzają to badania!](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_bKas0tPDV9WGlQ0clHQu0bGTNQevK1UG,w300h194.jpg)
Eksperyment udowodnił, że zwiększenie limitu prędkości na niektórych drogach poza miastem zmniejsza liczbę wypadków śmiertelnych. Co więcej, policja, która początkowo sceptycznie podchodziła do tego eksperymentu, teraz stwierdza, że podniesienie prędkości to świetny...
![jozwa-maryn](https://wykop.pl/cdn/c3397992/jozwa-maryn_zko7eAmXJn,q52.jpg)
- #
- #
- 163
Komentarze (163)
najlepsze
Dwie trzecie śmiertelnych ofiar wypadków występuje na drogach, na których można jechać 80 km/h. W 2011 roku Vejdirektoratet podniósł limit prędkości na niektórych odcinkach do 90 km/h. Doprowadziło to do zmniejszenia liczby wypadków z powodu zmniejszenia różnicy prędkości między samochodami, które przestrzegają ograniczenia prędkości nie przestrzegają.
„Jeśli jest duża różnica prędkości, to więcej ludzi próbuje wyprzedzić. Zmniejszając różnicę prędkości drogi stają się bezpieczniejsze” – powiedział Juhl Hollen, rzecznik Vejdirektoratet.
To
i jeszcze można by dodać
większa prędkość = krótszy czas podróży = większa koncentracjai i mniej zmęczenia
źródło: comment_A4l11JjmHuaxeaJqSGenXDTGSgqbrWwL.jpg
PobierzNa środku osiedla z małymi dróżkami - tak. Na dużych ulicach w centrum - nie.
PS. Nie jestem z gatunku tych co w mieście szaleją jadąc stówę i wiecej.
Dla mnie zawsze najlepszym ograniczeniem są dobrze wyregulowane światła - startujesz, jedziesz 50 i masz zieloną falę. Nie ma nic skuteczniejszego.
Tylko takich ze świecą szukac.
(Warszawa). Jedziesz Puławską w stronę Piaseczna od Centrum (albo w drugą stronę, to nie ma znaczenia), łykasz "zółte" przy 70km/h i utrzymując tą prędkośc, do następnych świateł zdążasz także na "żółtym". Jakiś kretyn to ustawiał.
Teraz złapanie mandatu na śląsku w miejscu innym niż ograniczenia do 70 to sztuka. 120 jest absolutnie wystarczające przy obecnym ruchu na dwupasmówkach, 130 na starych ekspresówkach, a 150 na A4 (w dolnośląskim odcinku przydałoby się 160 jednak). A odcinki w terenie najpłynniej jeździć te 50.
Dzięki zwiększeniu o 10 + 10 człowiek dużo spokojniej jeździ, nie obawiając się policji, a przez to
Jakieś pół roku temu na wykopie też był wykres który wskazywał że zwiększenie prędkości (tam o 10km/h) zmniejszy liczbę wypadków.
Wybacz że nie mogę tego znaleźć ale tutaj mam kolejne potwierdzenie
źródło: comment_3Nn3Bp3tNS9VD9pnrtnl1NcTj0PL4PF7.jpg
PobierzW przypadku obwodnicy Trójmiasta zwiększenie limitu prędkości spowodowało zwiększenie różnicy prędkości i tak mamy jadących prawym pasem ok 80-90 km/h oraz lewym pasem jadących ok. 130 km/h i więcej, bo w Trójmieście nikt ograniczeniami się nie przejmuje. Stąd mamy na obwodnicy przynajmniej jeden poważny wypadek dziennie.
Na autostradzie jest co prawda jeszcze większa różnica, ale tam nie ma takiego natężenia ruchu i