Ciekawe, ciekawe. Bardzo ciekawią mnie czasy i przyspieszenia w porównaniu do poprzednich silników, silniki z turbo pewnie mają wyższy moment obrotowy w dolnych partiach, więc mogą mieć niższe obroty maks. Różnica dźwięku pewnie bierze się z różnicy ilości cylindrów i innej budowy kolektora wydechowego z wydechem - coś musi trzymać turbo na obrotach. Teraz chyba możliwości tuningu się zwiększyły, można lać paliwo i zasycać powietrza prawie że dowolnie - kwestia wytrzymałości podzespołów.
@Podniebna_Kaszanka warto zauważyć, że to właśnie Renault jest pionierem i wynalazcą tego typu silników i to on jako pierwszy użył ich w latach 80 w swoich bolidach oraz jeździł na nich miażdząc konkurencję dopóki nie zostały one zabronione ;-)
Komentarze (120)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
W tym roku w końcu można używać turbin ;-)
Komentarz usunięty przez moderatora