Łeee, co za lipton - po co mi taki kaszlak którego nie da się odpalić starym dobrym kijem od szczotki? I żeby nie dało się zamiast bezpiecznika użyć 50cio groszówki? Walić taki tuning...
Odpowiedź: NIC SPECJALNEGO. IMHO takie bączki i prędkość widziałem już nie jeden raz na okolicznych wsiach. Ile on wyciąga kręcąc te kółka? 20 km/h? Do tego skacze jak buggy. Może się nie znam.
Smutne polska nigdy nie skonstruowała silnika który by miał więcej niż 30 KM - ale coż skoro 90% społeczeństwa to handlarze i i humaniści dziwiący się, że nie mogą znaleźć pracy
@smakowy: Silnik na wysokich obrotach ma mieć właśnie możliwie najmniejszy moment, by uzyskać (możliwie) najlepsze przyspieszenie.
Trochę nie zgadza się z tym, co mówią ,,specjaliści'' na zlotach i amatorzy uważających siebie za zawodowców, nie?
Ale aby nie być gołosłownym wyjaśnię od strony inż silnikowca jak to się je.
Zacznę od ogólnika, że chcemy jak najszybciej nadać samochodowi jak największą energię kinetyczną. Czyli nasze tempo przyrostu energii to MOC (Joule/sekundę).
Wszystko ok, ale pojawia się spory problem z żywotnością samego silnika... Z reguły nie są one specjalnie trwałe, a ponadto montując taki silnik w zamkniętej obudowie, gdy zaprojektowano go uwzględniając duży udział chłodzenia powietrzem, trwałość musi być naprawdę mizerna...
@balker: poprawnie serwisowany silnik motocyklowy potrafi bez problemu przejechać 200tys km. Chłodzenie też raczej nie jest problemem, gdyż CBR jest chłodzony cieczą, a ta czarna rura od strony kierowcy doprowadza pewnie powietrze do chłodnicy. Tutaj raczej kluczowe jest obciążenie takiej jednostki...2 koła napędowe zamiast jednego i 400kg zamiast 200.
@Mr_Przemyslaw: nie da się ze względu na zakres obrotów na minute w jakim pracuje ten silnik. wiadomo - można założyć odcinkę na 5krpm tylko wtedy to jest kastracja i taki swap mija się z celem :).
Komentarze (105)
najlepsze
Trochę nie zgadza się z tym, co mówią ,,specjaliści'' na zlotach i amatorzy uważających siebie za zawodowców, nie?
Ale aby nie być gołosłownym wyjaśnię od strony inż silnikowca jak to się je.
Zacznę od ogólnika, że chcemy jak najszybciej nadać samochodowi jak największą energię kinetyczną. Czyli nasze tempo przyrostu energii to MOC (Joule/sekundę).
Priorytetem więc
@Mr_Przemyslaw: W tym zmienili i zaczął się jakoś dziwnie zachowywać http://www.youtube.com/watch?v=d96B-x8NPag