Nie wiem ile kosztują współczesne dostawczaki na ich rynku
Nie są to może najnowsze cuda techniki jak u nas, tylko też samochody dostosowane do ich rynku, ale nie da się ukryć, że stanowią one konkurencję dla VW Kombi na rynku dostawczaków i busów oraz są bliżej temu, co widać na naszych drogach.
Ale widać, że samochód jest po liftingu wizualnym... Naprawdę nie można, przy zachowaniu obecnego wyglądu i funkcjonalności dołożyć tych nieszczęsnych poduszek i ABS? VAG ma takich inżynierów, że nie powinno być to problemem.
W Brazylii sprzedają też nadal Fiata Uno i Corsę B w sedanie, tam jest spora grupa klientów, którzy za śmieszne pieniądze potrzebują prostego auta o sprawdzonej konstrukcji. Ciągle to się sprzedaje w milionach egzemplarzy, jest proste w naprawie i tanie jak barszcz, więc producenci nie myślą o końcu produkcji. Nie opłacają się 'bajery' jak ABS, poduszki czy klima i jak widać nawet brazylijski rząd
@interrNET: Zejście do takiej ceny może być niemożliwe. Linie produkcyjne trzeba by postawić na nowo, bo przecież przez te prawie 20 lat wszyscy kooperanci
@Suszi88: interwencjonizm panstwa, lobbysta, lub VW wiedzial gdzie posmarowac. A tak naprawde to w czym problem wpasowac dwie chinskie poduszki? Nie takie rzeczy ze szwagrem sie montowalo.
Bardzo słusznie, że zostanie utrzymana. Tam raczej nikt nie naprawia modułowego VAG'a w ASO za grube dolary tylko sam kombinuje.
Skoro nie można zarobić na serwisie, to chociaż na sprzedaży, zwłaszcza że sama konstrukcja zwróciła się już bardzo dawno a zapotrzebowanie jest dalej.
Co z rejestracją partii Kombi, która ponoć trafiła do Europy (chyba do Holandii), była "wprącielimited" i kosztowała masę kasy? W końcu u nas normy z poduchą i ABS'em są
@GOTOVE: ciekawa sprawa. Tymczasem załączam zdjęcie brazylijskiego vw kombi w anglii, podobno Last edition
Ok, sprawdziłem że 11 w tablicy rejestracyjnej to rocznik auta. I dalej: "GREEN AND WHITE, 2011 VOLKSWAGEN UNKNOWN MOTOR HOME/CARAVAN". Starczyło, że je szybko porejestrowali i im nie przepadł ten towar:)
Szkoda że w Polsce nie są sprzedawana jakieś starsze technologicznie samochody w dobrej cenie. W krajach jak Brazylia, Rosja czy Chiny duże koncerny nadal produkują swoje starsze modele. Ale nam unia nie pozwoli nagiąć przepisów aby coś takiego umożliwić (przecież gdzieś muszą się podziać stare samochody z zachodu).
@biskup2k: Myślisz, że produkcja przestarzałego modelu jest tańsza od nowoczesnego? Pomyłka, często jest nawet tak że nowy model jest tańszy od starego ze względu na lepiej zorganizowany montaż już na etapie projektowania.
@smaky78: Racja, może produkcja 1:1 starych modeli jest nieopłacalna. W chinach następca VW Santana (europeski passat produkowany od 1983 roku do 2013) jest droższy o 700 euro od swojego poprzednika produkowanego przez 30 lat.
Zaprojektowania czegoś nowego korzystającego ze starych technologi może odnieść sukces jak Dacia.
Hity
tygodnia
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Komentarze (51)
najlepsze
Bo jeśłi niewiele miej, to tamtejsi ludzie musza mieć inny stosunek do motoryzacji.
U nas większość sie jara jakimiś bajerami, elektroniką, nie wspominając juz o systemach bezpieczeństwa, a tam króluje prostota i niezawodność.
Nie są to może najnowsze cuda techniki jak u nas, tylko też samochody dostosowane do ich rynku, ale nie da się ukryć, że stanowią one konkurencję dla VW Kombi na rynku dostawczaków i busów oraz są bliżej temu, co widać na naszych drogach.
Dostawczak:
VW Kombi: R$ 48.120
Fiat Ducato Cargo: R$ 81.990
Peugeot Boxer: R$ 81.691
Przeszklony, osobowy:
VW Kombi:
W Brazylii sprzedają też nadal Fiata Uno i Corsę B w sedanie, tam jest spora grupa klientów, którzy za śmieszne pieniądze potrzebują prostego auta o sprawdzonej konstrukcji. Ciągle to się sprzedaje w milionach egzemplarzy, jest proste w naprawie i tanie jak barszcz, więc producenci nie myślą o końcu produkcji. Nie opłacają się 'bajery' jak ABS, poduszki czy klima i jak widać nawet brazylijski rząd
@interrNET: Ale odpowiednikiem wiekowym T2 jest właśnie B1. A nawet bardziej pasuje jego poprzednik http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_4 lub http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_K70. W końcu T2 to konstrukcja z 1968 roku.
@interrNET: Zejście do takiej ceny może być niemożliwe. Linie produkcyjne trzeba by postawić na nowo, bo przecież przez te prawie 20 lat wszyscy kooperanci
Skoro nie można zarobić na serwisie, to chociaż na sprzedaży, zwłaszcza że sama konstrukcja zwróciła się już bardzo dawno a zapotrzebowanie jest dalej.
Co z rejestracją partii Kombi, która ponoć trafiła do Europy (chyba do Holandii), była "wprącielimited" i kosztowała masę kasy? W końcu u nas normy z poduchą i ABS'em są
Ok, sprawdziłem że 11 w tablicy rejestracyjnej to rocznik auta. I dalej: "GREEN AND WHITE, 2011 VOLKSWAGEN UNKNOWN MOTOR HOME/CARAVAN". Starczyło, że je szybko porejestrowali i im nie przepadł ten towar:)
Zaprojektowania czegoś nowego korzystającego ze starych technologi może odnieść sukces jak Dacia.