Ponoć to jest oryginał: "If you can see the tree you're hitting, you have understeer - if you can only hear the tree you're hitting, you have oversteer." Walter Röhrl.
Mnie to zawsze śmieszą te wszystkie szkoły jazdy ekstremalnej, gdzie zamiast tylnych kół doczepiają troleje i uczą radzenia sobie z nadsterownością. Oczywiście 95% ludzi jeździ przednionapędówkami, gdzie wystąpienie nadsterowności jest niemal niemożliwe, no ale kto by tam w szczegóły wchodził.
Odzyskiwanie sterowności w przednionapędówce przez dodanie gazu... No czad po prostu. Polecam książkę Sobiesława Zasady (dla gimbusów - były rajdowiec ) pt. Prędkość Bezpieczna. Tam pięknie opisano jakim idiotyzmem jest to o czym wspomniałem na wstępie.
@Klekot500: to chyba było do mnie? W poślizgu nadsterownym w przednionapędowym aucie nie jest tak? Tak, wiem, że nadsterowny trudno na przednionapędowym uzyskac, ale da się i o taki mi chodzi, nie o podsterowny gdzie faktycznie wychodzi się odpuszczając gaz/lekko hamując.
@zerodead: Nie musisz się modlić, jeśli masz umiejętności. Jak sobie kupisz BMW i zaczniesz popisywać się swoim driftem to niestety będziesz kolejnym burakiem w BMW. Trzeba poćwiczyć po prostu na jakiś dużym parkingu w nocy. To wychodzenie z poślizgu to jest po prostu umiejętne operowanie gazem i dobre zakładanie kontry. Był gdzieś na wykopie film ze szkoły jazdy Tomasza Kuchara i facet mówił, że można przesadzić czasami z kontrą i
Komentarze (28)
najlepsze
Proszę bardzo, równie niezawodny John Cleese:
http://www.youtube.com/watch?v=JmC9JOcaofI
:)