Pomijajac walory techniczne silnika i design obawiam się że środek cięzkości tego motocykla będzie położony zbyt wysoko, przez co maszyna stanie się zbyt trudna w prowadzeniu. Obawiam się że rynek może tego nie kupić dlatego że jest bardzo kapryśny... Moja propozycja zwiększyć średnice tłoka i skrócić jego skok tak by pojemność zostala taka sama, ale wysokość całego motoru się zmniejszyła, a środek ciężkości się obniżył. Swoją drogą ciekawe rozwiązanie pozwalające zmniejszyć znacznie
Sorek: wiesz...niby składanie łatwiejsze ale też łatwiej o glebe;) Balansowanie wysokoscią środka ciężkości w motocyklu to troche jak jazda bez trzymanki...
maestro51: zgadza się ale może warto w takim razie pokombinować i zrobić np silnik wysokoobrotowy o pojemności 350ccm i mocy zbliżonej do prezentowanej 500? Fakt faktem, jeśli facetom udało się rzeczywiście opatentować taką konstrukcję o takich parametrach to drzemie w tym projekcie wielki potencjał.
inżynierem wprawdzie nie jestem, ale jak przyjrzałem się z grubsza sposobowi działania i to widzę dwa rażące niedociągnięcia:
1 - ssanie regulowane przez membranę - taka membrana choćby była wykonana z księżycowego srebra to rozpadła by się po kilku minutach pracy - dużo lepiej byłoby zastosować otwierany krzywką zawór
2 - w fazie "Początek wydechu i przepłukania" część mieszanki paliwowo-powietrzna ucieknie niewykorzystana wraz ze spalinami...
reasumując - projekt-ciekawostka a nie nadzieja polskiego
Właśnie, kroczu ma dobry pomysł, zamiast sprężać mieszankę sprężamy samo powietrze, które wypycha spaliny, a paliwo byłoby dostarczane przez wtrysk bezpośredni do cylindra po zamknięciu otworu wylotowego. W ten sposób nie marnujemy w ogóle paliwa, niespalone węglowodory nie wydostają się do układu wydechowego, więc możemy zastosować katalizator, gdzie spaliny będą dopalane z niebezpiecznych związków i już silnik jest "ekologiczny". ;)
Ludziska a w UE nie ma przypadkiem zapisu iż nie da się zarejestrowac motocykla dwusuwowego wyprodukowanego bodajze po 1996 roku ? nie dotyczy to pojemnosci 50ccm.
Komentarze (47)
najlepsze
1 - ssanie regulowane przez membranę - taka membrana choćby była wykonana z księżycowego srebra to rozpadła by się po kilku minutach pracy - dużo lepiej byłoby zastosować otwierany krzywką zawór
2 - w fazie "Początek wydechu i przepłukania" część mieszanki paliwowo-powietrzna ucieknie niewykorzystana wraz ze spalinami...
reasumując - projekt-ciekawostka a nie nadzieja polskiego
Czy ktoś wprowadził mnie w błąd?
Ale fakt, zapis jest, by ograniczać motocykle 2 suwowe - przez spaliny. Ale dzięki tej konstrukcji będzie można powrócić do 'korzeni' :)