Koniec darmowych przejazdów dla pracowników MPK i ich rodzin
Tu akurat Poznań. Pytanie jednak brzmi, czy tego rodzaju przywileje to relikt poprzedniej epoki czy normalny bonus w pracy?
excavtio z- #
- #
- 32
Tu akurat Poznań. Pytanie jednak brzmi, czy tego rodzaju przywileje to relikt poprzedniej epoki czy normalny bonus w pracy?
excavtio z
Komentarze (32)
najlepsze
Pracuję w energetyce, czy dostaje prąd za darmo? Ok, mogę dostać rabat, ale ja, a nie rodzina!
Pracuję w telekomunikacji, czy mam telefon (prywatny) za darmo? NIE!
Pracuję w US, czy to oznacza, że nie mam obowiązku płacić podatków?
i tak dalej.
Wariant 1: MPK płaci pracownikowi 2000 zł i pozwala mu i jego rodzinie jeździć za darmo SWOIMI WŁASNYMI pojazdami.
Wariant 2: MPK płaci pracownikowi 2400 zł, by zrekompensować mu brak biletów, pracownik kupuje 4 bilety dla rodziny za 400 zł miesięcznie, a zapłacone pieniądze idą do ZTM, skąd... wędrują z powrotem do MPK na większe pensje dla pracowników. Tyle że uszczuplone o koszty ZTM. Problem jest też taki, że o ile
Dolicz sobie koszty związane z funkcjonowaniem systemu, wydawaniem legitymacji dla rodziny, dodatkowy czas potrzebny w biurze na sprawdzanie i rozliczanie wszystkiego, weryfikację komu dać, ile, kiedy, komu zabrać, zamówić druczki, przetworzyć, wprowadzić do systemu, itd. O ile jeszcze rozumiem przywileje dla pracownika (bo to dość często spotykane w prywatnych przedsiębiorstwach - karnety, zniżki, rabaty), to przywileje dla
@ortofosforan: jakim prawem, skoro PKSy przekształciły się już dawno w prywatne spółki?