Słaby wykop. Liczyłem na więcej zdjęć i jakąś tajemniczą podróż po tunelach a jedyne co znalazłem to w legendzie mapy linia przerywana opisana jest jako "dolsze". Etapy budowy? 'dolsze' ;)
@grigoryi: To wejście, które widać na jednym ze zdjęć (szary budynek z dwoma "bramami") jest na terenie Centralnych Piwnic Win Importowanych przy ul. Mieszka I na Pradze (po drugiej stronie torów kolejowych wzdłuż Radzymińskiej, na tyłach zakładów tłuszczowych). W pierwszej połowie lat 90 ta część tunelu która nie była zalana wodą była wykorzystywana jako coś w rodzaju piwnicy, przechowywano tam wino (a może nie przechowywano, tylko było to coś w rodzaju
@grigoryi: Polecam dokument w powiązanych. Co do wejścia niestety nie wiem, gdzie i czy warto, ale myślę, że gdzieś na forach o tematyce urban explorers byś mógł znaleźć.
...w październiku 1953 r. uchwałą Prezydium Rządu nagle roboty wstrzymano.
---
Prace przebiegały w wybitnie niekorzystnych warunkach hydrogeologicznych na na każdej głębokości 30-50 m, lecz właściwym powodem ich przerwania pod koniec 1953 roku była sytuacja gospodarcza.
źródło
---
Szybko jednak okazało się, że perony wykładane marmurami, kilkudziesięciometrowe ruchome schody i głębokie tunele drążone przy trudnych warunkach hydrogeologicznych były zwyczajnie nie na polską kieszeń. Oczywiście, przy pracach projektowych stałej pomocy udzielali
Komentarze (22)
najlepsze
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Erywaniu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Algierze (50% więcej mieszkańców, 50% większa gęstość zaludnienia).
Nie chce mi się jej dalej przeglądać. A taki Dubaj ma dwie linie, my drugą linię właśnie budujemy. Więc proszę, skończ polaczkowo p#@$!@?ić.
---
źródło
---