@LostHighway: Ogólnie jazdy były też z obsługą ekranu - przy rozdziałce 320x200 nie było układu współrzędnych. Każde 8 bajtów obsługiwało kwadrat 8x8 pikseli (1 bajt = 1 poziomy rząd 8 pikseli), które to dopiero kwadraty umieszczone były w pamięci liniowo komputera jeden za drugim. Mało tego: każdy kwadrat 8x8 miał określone dwa kolory (tła i grafiki) z palety 16 i tylko te dwa kolory można było używać w ramach tego kwadratu.
@haes82: Jeśli chodzi o sztuczki z kolorami to najważniejszy był tryb FLI. Zabierał on trochę czasu procesora ale za to pozwalał na wyświetlenie większej ilości kolorów. w danym kwadraciku 8x8 pikseli lub 4x8 dla trybu multikolor. Po prostu co linię ekranu zmieniało się bank pamięci dla kolorów (do wyświetlenia kolorowej grafiki potrzebna była pamięć z bitmapą oraz tzw mapy kolorów określające kolory użyte w kwadratach). Wtedy co linię używało się innej
To trochę skomplikowane - mam w niej kartę turbo, która teoretycznie powinna pociągnąć MacOS 7.5 pod emulatorem, co już mi się udało zrobić. Problem w tym, że ma zj?@!ną alokację pamięci i z dostępnych 12MB RAM mam tylko 2 dla emulowanego Macintosha... co siłą rzeczy, nawet dla Photoshopa 2.5 jest za mało :/ Ot, bordowy i takie hobby ;-)
@LostHighway: Dlatego, że Pokey w przeciwieństwie do SIDa, nie był tylko układem muzycznym, a robił jeszcze wiele innych operacji, które mogły spowolnić odtwarzanie muzyki. SID jest niezależny, Pokey jest zależny i mimo bardziej przyjemnego brzmienia i możliwości jest znacznie trudniejszy w efektywnej obsłudze, to samo z układem graficznym Atari mimo, że potrafi wyświetlić świetnej jakości obrazki gdzie ma bardzo dobrze dobraną paletę kolorów, miał tylko 4 duszki, gdzie C64 miał ich
@i_love_poland: Wg mnie jest to sprzęt tej samej klasy, część rzeczy była lepsza a część gorsza. Wiem, ze sposób rysowania grafiki na to pozwalał by uzyskiwać lepsze efekty 3D. Procesor był ten sam, więc nie przeliczał szybciej i miał te same problemy matematyczne (mnożenie, dzielenie, pierwiastki, operacje na liczbach większych niż 8bitowe...) Co do duszków to było ich 8 sprzętowo, przy tzw. multiplekserze było ich znacznie więcej. Nie pamiętam jakie są
Komentarze (99)
najlepsze
Tutaj http://codebase64.org/doku.php?id=base:6502_6510_maths możemu zobaczyć sobie jakie są najlepsze rozwiązania działań matematycznych...
To trochę skomplikowane - mam w niej kartę turbo, która teoretycznie powinna pociągnąć MacOS 7.5 pod emulatorem, co już mi się udało zrobić. Problem w tym, że ma zj?@!ną alokację pamięci i z dostępnych 12MB RAM mam tylko 2 dla emulowanego Macintosha... co siłą rzeczy, nawet dla Photoshopa 2.5 jest za mało :/ Ot, bordowy i takie hobby ;-)
Mocne ograniczenia 8 bitowych maszyn wymagały mocno przemyślanego podejścia do kodu. I zgadzam się, że to co na filmiku to mistrzostwo.
https://www.youtube.com/watch?v=kigomEFmOrY
...
...
INC $D020
INC $D021
...
...
:)
Scena Amigi i C64 to byly bodajze najaktywniejsze demosceny na swiecie.