[...] bowiem spółki przewozowe musiały przez blisko 5 lat płacić zawyżone stawki opłat za dostęp do torów kolejowych. Teraz będą mogły wystąpić z roszczeniem do Skarbu Państwa o odszkodowanie za lata 2009-2013.
To może z A4 zróbmy to samo? jeśli na torach się da to dlaczego nie na drodze? Wszak że mamy przecież zawyżone bilety na bramkach...
@effu: Po pierwsze to PKP Cargo nie uruchomiło tego połączenia tak jak twierdzisz - to pierwszy Twój błąd.
Po drugie - Cargo dostarcza tylko lokomotywę na terenie Polski. Zarabia na usłudze, ale nic poza tym. Czy Cargo będzie prywatne czy nie - ta linia będzie działała bo ktoś inny dostarczy lokomotywę.
Dziś zarabia, jutro będzie tracić - wtedy sprzedawać za bezcen? Wystarczy zapisać klauzulę w umowie sprzedaży, że Cargo nigdy nie będzie domagać się kasy od Skarbu Państwa i tyle.
Łykacie wszystko jak pelikany, ten artykuł to bzdura. Po pierwsze nie dojdzie do żadnej zmiany właściciela, bo nie chodzi tu o prywatyzację poprzez sprzedanie spółki jakiemuś inwestorowi, tylko sprzedanie CZĘŚCI udziałów (mówią o 25%- 50% bez jednej akcji) wielu tysiącom inwestorów indywidualnym poprzez emisję akcji na GPW. Właścicielem będzie nadal PKP tylko w ich budżecie będzie więcej pieniędzy o wartość emisji. O czym można przeczytać tutaj: http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/pkp;cargo;na;gpw;pod;koniec;roku,183,0,1353143.html .
Zdecydujcie się, czy chcecie tą słynną niewidzialną rękę rynku, czy przedsiębiorstwa państwowe. To chyba jasne, że na zadłużone spółki przynoszące straty nie ma chętnych, a na Cargo jest.
@LibertyPrime: Nie zebym Ci cos sugerowal, ale odpisales atencjuszowi, ktorego pelno na wykopie. Strasznie upierdliwy osobnik, ktory masowo tworzy rownie inteligentne komentarze jak te powyzej. Wystarczy zajrzec do jego profilu aby sie o tym przekonac. Ostatnio napisal tez o sobie tak:
@SScherzo: Spokojnie mnie możesz traktować jako idiotę gdziekolwiek mnie na wykopie wypatrzysz. Oszczędzisz sobie bólu dupska na przyszłość.
Ale komu oddać za darmo? PKP Cargo ma być prywatyzowane przez giełdę i każdy będzie mógł sobie kupić akcje. Kontrole nad spółką będzie miało dalej PKP(czyli skarb państwa) bo na giełdę rzucą pomiędzy 25%-50% akcji
@azociak: zależnie od ceny - sam chyba kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt akcji kupię - PKP Cargo ma bardzo duży potencjał. Jeżeli pakiet kontrolny przejmie dobry inwestor to bardzo szybko jej akcje poszybują w górę.
@Cointreau: Czy wy nie rozróżniacie emisji akcji z zachowaniem pakietu większościowego od sprzedaży? Dla Ciebie to jest to samo? A po co? By pozyskać kapitał, po to wchodzi się na giełdę.
Komentarze (37)
najlepsze
To może z A4 zróbmy to samo? jeśli na torach się da to dlaczego nie na drodze? Wszak że mamy przecież zawyżone bilety na bramkach...
Po drugie - Cargo dostarcza tylko lokomotywę na terenie Polski. Zarabia na usłudze, ale nic poza tym. Czy Cargo będzie prywatne czy nie - ta linia będzie działała bo ktoś inny dostarczy lokomotywę.
Komentarz usunięty przez moderatora
W dodatku ten artykuł
I nie wyskakuj mi z krulem bo to jest co najwyżej żałosne i nie najlepiej o Tobie świadczy.
Zrodlo
@azociak: zależnie od ceny - sam chyba kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt akcji kupię - PKP Cargo ma bardzo duży potencjał. Jeżeli pakiet kontrolny przejmie dobry inwestor to bardzo szybko jej akcje poszybują w górę.
Komentarz usunięty przez moderatora