"is the most robust truck we've ever made" to znaczy "najbardziej wytrzymały samochód ciężarowy, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy", a nie "jaki kiedykolwiek zbudowano".
Wiem, że to detal, ale w tym przypadku takie rzeczy powinny być chyba przetłumaczone dokładnie, bo to jednak nie to samo.
Na wykopie kiedyś było o modzie męskiej i było tam napisane, że tego dolnego guzika w marynarce się nie zapina, a on ma dwa zapięte. Może ktoś wyjaśnić?
Prowadziłem takie Volvo po żwirowni na prezentacji nowego modelu. Ogólnie auto jak auto, ale handlowcy mówią, że jeszcze lepszy, jeszcze mocniejszy, bardziej przyjazny kierowcy i środowisku. Jak to mówią, reklama dźwignią handlu.
@Brylant: Miałem okazję jeździć większością marek europejskich ciężarówek...za wyjątkiem Scani. Szczerze powiem, że Volvami jeździ się jak samochodami osobowymi. Wszystko jest tak jak być powinno, i działa na takiej zasadzie, że jadąc pierwszy raz wiadomo np.: jak mocno wcisnąć pedał hamulca aby reakcja była taka jak chcesz. Te auta są bardzo przewidywalne.
Zakochałem się również w zautomatyzowanych skrzyniach biegów Volvo. W żadnej innej marce ciężarówek europejskich (podkreślam, nie znam Scani) nie ma tak rewelacyjnej skrzyni biegów. Żadnego szarpania przy ruszaniu i zmianach, pięknie pomija zbędne biegi....no bajka.
Dodam, że na zachodzie na przykład w Holandii nikt już nie chce manualnych skrzyń biegów w ciężarówkach. Ani kierowcy ani właściciele firm. Są mega wygodne a awaryjność samych skrzyń i innych podzespołów bezpośrednio lub pośrednio współpracujących z takimi skrzyniami jest mniejsza. Dzieje się tak dlatego, że jeśli jest coś nie tak, to komputer wcześniej sygnalizuje sprawdzenie. Jeśli jest bardzo c%?@#wo to auto po zatrzymaniu się - dalej nie rusza. Komputer eliminuje też błędy kierowców które popełniane są dość często - szczególnie w terenie. A to przebitka nie weszła i zamiast 6 jest zgrzyt i 2... albo PTO włączone bez wciśniętego sprzęgła. Sprzęgła również wytrzymują dłużej a ich koniec żywota jest dość przewidywalny bo tarcza zużywa się, że tak powiem liniowo (nie ważne jak sprzęgło jest zużyte, komputer operuje nim w sposób
@damians696: Co do skrzyń biegów w Volvo to masz rację, I-SHIFT jest według mnie na chwilę obecną jedną z najlepszych skrzyń biegów. Co do popularności automatów w Polsce, to jest tak, że powoli ludzie się przekonują. Kiedyś te skrzynie były mniej doskonałe i koszty serwisu też były wyższe, a poza tym ludzie sceptycznie podchodzili do automatów-" bo jak się zepsuje to kto mi naprawi".
Komentarze (66)
najlepsze
Przeciętna osoba która mogła by 'prosić' o podwyżkę w Volvo pewnie nawet gościa na oczy nigdy nie zobaczy...
Wiem, że to detal, ale w tym przypadku takie rzeczy powinny być chyba przetłumaczone dokładnie, bo to jednak nie to samo.
Sama reklama oczywiście genialna.
"Zapięcie dolnego guzika marynarki jest dopuszczalne tylko w przypadku przebywania na samochodzie, który wisi kilkadziesiąt metrów nad wodą"
Bogusław Kaczyński
Zakochałem się również w zautomatyzowanych skrzyniach biegów Volvo. W żadnej innej marce ciężarówek europejskich (podkreślam, nie znam Scani) nie ma tak rewelacyjnej skrzyni biegów. Żadnego szarpania przy ruszaniu i zmianach, pięknie pomija zbędne biegi....no bajka.
Dodam, że na zachodzie na przykład w Holandii nikt już nie chce manualnych skrzyń biegów w ciężarówkach. Ani kierowcy ani właściciele firm. Są mega wygodne a awaryjność samych skrzyń i innych podzespołów bezpośrednio lub pośrednio współpracujących z takimi skrzyniami jest mniejsza. Dzieje się tak dlatego, że jeśli jest coś nie tak, to komputer wcześniej sygnalizuje sprawdzenie. Jeśli jest bardzo c%?@#wo to auto po zatrzymaniu się - dalej nie rusza. Komputer eliminuje też błędy kierowców które popełniane są dość często - szczególnie w terenie. A to przebitka nie weszła i zamiast 6 jest zgrzyt i 2... albo PTO włączone bez wciśniętego sprzęgła. Sprzęgła również wytrzymują dłużej a ich koniec żywota jest dość przewidywalny bo tarcza zużywa się, że tak powiem liniowo (nie ważne jak sprzęgło jest zużyte, komputer operuje nim w sposób