AMA - konstruktor mechanik / Niemcy
Jestem designerem branży automotive. Najbliższe pół roku będę spędzał w Niemczech - odpowiem na pytania związane z pracą oraz życiem
vertoo z- #
- #
- #
- #
- #
- 91
Jestem designerem branży automotive. Najbliższe pół roku będę spędzał w Niemczech - odpowiem na pytania związane z pracą oraz życiem
vertoo z
Komentarze (79)
najlepsze
Ile zarabiasz?
na delegacji (czyli w tym momencie )na rękę ok 2k ojro
Odpowiedz proszę na poniższe pyt. jeśli możesz.
1. Ile czasu minęło od wysłania CV do kontaktu z firmą?
2. Ile czasu minęło od 1 kontaktu z firmą do wyjazdu do Niemiec?
3. Jak wygląda sprawa mieszkania? Sam załatwiłeś? Firma załatwia? Jakie są warunki mieszkaniowe, w ile osób mieszkasz? Ile za to płacisz?
4. Napisałeś ile zarabiasz, ale napisz jeszcze ile czasu pracujesz (ewent. miesięcznie), może od której do której i ile
1. 2 dni ;) szukali osób :)
2. około pół roku. W Polsce byłem przy projekcie który wymagał ode mnie tylko kontaktu telefonicznego/mailowego, więc nie musiałem wyjeżdzać
3. Firma załatwia mieszkanie. Takich niższych szczeblem jak ja wrzucają do wspólnego mieszkania (mieszkam z kolegami z pracy). Co lepsi mają mieszkania tylko dla siebie - ale to chyba smutno :) Warunki skromne, ale wystarczające jak dla mnie. Pokój z telewizorkiem, dużym łóżkiem,
Generalnie jest kilka terminów i warto rozróżnić. Czasami na portalach z pracą pojawia się oferta na stanowisko Kreślarz CAD. Różnica polega na tym, że będąc kreślarzem nie trzeba mieć umiejętności inżynierskich, a mieć umiejętność obsługiwania CADów. Chodzi tylko o modelowanie, kopiowanie istniejących już rysunków czy części.
Kolega będąc
Witam kolegę po fachu:) ja również po AiR, również projektuje w Kasi i wolę mechatronikę od czystej elektroniki. Gratuluję świetnego startu zawodowego. Też myślałem o wyjeździe na zachód, na szczęście udało mi się załapać fajną pracę w Polsze więc póki co - zostaję:)
Pytania:
1) jaką uczelnię skończyłeś?
2) projektujecie bryłowo czy powierzchniowo?
3) czy brałeś udział w projektowaniu jakiegoś rozwiązania, które jest już w produkcji seryjnej? Co to?
4)
1) Politechnika Krakowska
2)głównie bryłowo - stabilniej. Każdy model musi być w pełni modyfikowalny i wolny od jakichś zacięć w momencie zmiany gabarytów. Powierzchnie bardzo rzadko - głównie jakieś rurki, przycięcia.
3) Rozrząd nowej Hondy Civic :)
4) Szczerze to nie spotkałem się, żeby Polak albo ktoś inny typu Hindus czy Chińczyk robił za managera. Myślę, że nie wynika to z braku wiedzy, doświadczenie, czy umiejętności :)
2.Czy wiedza ze studiów wystarczyła, czy musiałeś się jakoś dokształcać w kierunku branży?
3.Na co kłaść nacisk podczas studiów jeżeli będzie sie szukać pracy w automotive (jęzki, oprogramowanie,..)?
1. Politechnika Krakowska
2. Skończyłem automatykę, więc na dzień dobry zacząłem sam uczyć się rysunku technicznego, bo miałem tylko podstawy na 1szym roku studiów. Także nie jestem w stanie odpowiedzieć jak wiedza ze studiów się ma do tego co robię :) Bardziej ktoś po mechanice i budowie maszyn, byłby w stanie powiedzieć więcej.
3. Cady, języki jak najbardziej - głównie angielski, materiałoznawstwo i wytrzymałość mat.
Kiedyś natknąłem się na dość obszerny artykuł chyba na temat któregoś z passatów, gdzie główne koło napędowe (zębate?) na wale rozrządu było z takiego materiału, że wytrzymywało ~150tys km(pozostałe elementy napędu były podobno zawsze w idealnym stanie). Wymiana sprowadzała się do wymiany całego wału, gdyż koło było umocowane na stałe. Koszt...3-4tys złotych
Ogólnie każdy samochód ma jakieś
Zasadniczą rolę gra tutaj też cena. Wiadomo, że każdy dąży do tego aby koszt produkcji był najniższy. Do czego mogę mieć zastrzeżenie to wytyczne do materiałów. Czasami
Niemcy pija piwo w biurach podczas pracy, u ciebie tez ?
W jakim mieście siedzisz ?
Piją :) Są co miesiąc takie dni otwarte, że wszyscy piją sobie piwka, smażą wursty i spędzają czas na rozmowie.
Akwizgran