Kreatywność jest, ale nie szukałbym jej w dużych firmach tworzących gry. Z prostego powodu, stworzenie gry i jej reklama to spore wydatki, oraz to że te firmy są często notowane na giełdach czyli gry muszą zarabiać duże sumy, by to zapewnić stosuje się sprawdzone schematy które się sprzedadzą w sporych nakładach. Lepiej jest z kreatywnością w grach ze średniej i niskiej półki (Chodzi mi raczej o nakłady finansowe potrzebne do ich stworzenia),
@rebel101: The Crew - duży tytuł który zapowiada się całkiem innowacyjnie, Watch Dogs również podchodzi świeżo do tematu, GTA V i zmiana bohaterów "w locie" i różne "perspektywy" w misjach.
Oj czepiacie się tej monotonii, patrząc jedynie na CoDy czy inne Need for Speedy :P
@Kumagoro: Ok, jesteś dyrektorem kreatywnym z rodziną i kredytem na Ferrari. Twoim zadaniem jest wypuszczenie nowego tytułu na rynek. Założenia są proste:
- masz określoną ilość gotówki na wydanie z czego 60% mają stanowić koszty marketingu,
- masz 1.5 roku na produkcje, jeśli nie wyrobisz się przed świętami BN
Gdzie podziała się kreatywność? Kreatywnośc podziała się na ośmio i szesnastobitowcach (podpowiedź dla młodszych wykopowiczów: na C64, Atari i Amigach).
Biadolenie zgredów. Gry nigdy nie były tak doskonałe i rozbudowane jak w dzisiejszych czasach. Nie każda nowa gra która wychodzi to hicior, ale dokładnie tak jest od samego początku branży. Perełki zdarzają się od czasu do czasu chociaż mam wrażenie, że w skali roku wychodzi teraz więcej dobrych gier niż w takich latach 90.
Pewnie gdyby producentom opłacało się inwestować w kreatywność, to by to robiły. Dzisiaj gry sprzedają się przede wszystkim na podstawie grafiki i włożonych pieniędzy w reklamy, marketing. Wielu prędzej kupi grę, która jest ładna i w miarę prosta, nie będzie irytująca złożonością. I ta grupa zapewne przynosi największy dochód koncernom.
ano niestety tak to wygląda, że większość nowych gier opiera się w kółko na tych samych mechanikach więc mimo że inna gra i wszystko jest inne to to jest praktycznie to samo (przykład np. fallout, oblivion, skyrim itp ta sama gra w innych uniwersach, wszystkie ścigałki to jedno i to samo itd) mi brakuje innowacji w mechanice, co z tego że gta V będzie takie zajebiste jak gra się w to tak
@IamN42: zgadzam się ze wszystkim co napisałeś, może dlatego właśnie wartałoby pomyśleć o nowych kontrolerach itp? bo od kilkunastu lat nic się nie dzieje, myszka,klawa, pad....jak stworzyc innowacyjna mechanike przy tak oklepanych kontrolerach?
wii mimo że żadna to maszyna do gier to popularność zdobyła ogromną bo innowacyjny pilocik no ale m$ i sony już przejęło pałeczkę w grach ruchowych. Ciężko coś wymyślić, to fakt ale nie wierzę że to już
@thuia: Wpadnij na innowacyjny pomysł i stwórz, albo "sprzedaj" komuś kto stworzy z Tobą.
W grach też doszło już do tego, że "wszystko już było", szczególnie pod względem mechaniki. Jak stworzyć innowacyjną "ścigałkę" osadzoną w czach +/- współczesnych (żeby wykluczyć innowacyjność przez wprowadzenie pojazdów dziwacznie sterowanych)? Odwrócisz sterowanie? Bo wprowadzenie bardziej realistycznego modelu jazdy czy zniszczeń to już raczej żadna innowacja.
Jasne, można tworzyć gry "dziwne" gdzie mechanika jest od czapy i to będzie takie "undergrałndowe i indy", albo symulator pociągu 1:1. Gdzie przerywać grę można tylko na stacjach końcowych. Takie gry na pewno znajdą swoich fanów... tak około
@bodzi_dzwunik: a wszystko rozchodzi się o pieniądze - wystarczy wziąć dowolny zrzut ekranu z gry, która premierę miała w zeszłym roku i porównać z grą sprzed (powiedzmy) 5 lat - zobaczyć jak dużo więcej jest modeli, jak wiele większe są poziomy, jak bardziej szczegółowe są tekstury itp. to wszystko angażuje masę ludzi, grafików, lvl designerów itd. a potem płacz, że nowe gry są krótkie i sprzedają kampanie jako DLC... to
@prusi: Dzisiaj po raz kolejny skończyłem przechodzić Half Life 2 i jak dla mnie taka grafika to wszystko czego potrzebuję. Potrafi być ładnie, twarze wyglądają jak twarze i ogólnie nie jest źle. Poza tym w tej grze jest tyle pomysłów, tak urozmaicona rozgrywka. Wrogów można rozwalać na tyle sposobów (gravity gun!).
Niestety masz rację, gdyby dzisiaj wypuścili HL3 z taką samą grafiką, ale rozgrywka jeszcze bardziej rozwalałaby wszechświat to recenzenci
tak naprawdę jeżeli ktoś chce gry gdzie trzeba myslec musi wybrac gre z dobrym multiplayerem. grafika nie musi byc super, fabuly moze nawet nie byc.
najwazniejszy jest czlowiek - twoj przyjaciel z druzyny lub wrog ktory czeka na twoje potkniecie. multiplayer w grach to esencja obecnie przy szybkich laczach grania.
ze swojej strony polecam niesmiertelnego CSa i world of tanks. najpierw czlowiek musi nameczyc sie grajac z idiotami, ale potem moze wybrac
nic tak nie rajcuje jak pochwala od innych czlonkow druzyny. nie ma takich achivmentow w grze ktore dalyby tyle satysfakcji co 5 ubitych wrogow w jednej rundzie i pochwala dowodcy "to bylo k!%$a zajebiste"
Komentarze (109)
najlepsze
Oj czepiacie się tej monotonii, patrząc jedynie na CoDy czy inne Need for Speedy :P
- masz określoną ilość gotówki na wydanie z czego 60% mają stanowić koszty marketingu,
- masz 1.5 roku na produkcje, jeśli nie wyrobisz się przed świętami BN
wii mimo że żadna to maszyna do gier to popularność zdobyła ogromną bo innowacyjny pilocik no ale m$ i sony już przejęło pałeczkę w grach ruchowych. Ciężko coś wymyślić, to fakt ale nie wierzę że to już
W grach też doszło już do tego, że "wszystko już było", szczególnie pod względem mechaniki. Jak stworzyć innowacyjną "ścigałkę" osadzoną w czach +/- współczesnych (żeby wykluczyć innowacyjność przez wprowadzenie pojazdów dziwacznie sterowanych)? Odwrócisz sterowanie? Bo wprowadzenie bardziej realistycznego modelu jazdy czy zniszczeń to już raczej żadna innowacja.
Jasne, można tworzyć gry "dziwne" gdzie mechanika jest od czapy i to będzie takie "undergrałndowe i indy", albo symulator pociągu 1:1. Gdzie przerywać grę można tylko na stacjach końcowych. Takie gry na pewno znajdą swoich fanów... tak około
Komentarz usunięty przez moderatora
Niestety masz rację, gdyby dzisiaj wypuścili HL3 z taką samą grafiką, ale rozgrywka jeszcze bardziej rozwalałaby wszechświat to recenzenci
najwazniejszy jest czlowiek - twoj przyjaciel z druzyny lub wrog ktory czeka na twoje potkniecie. multiplayer w grach to esencja obecnie przy szybkich laczach grania.
ze swojej strony polecam niesmiertelnego CSa i world of tanks. najpierw czlowiek musi nameczyc sie grajac z idiotami, ale potem moze wybrac
Dzięki za opis prawie każdej gry multiplayer.