@Albitos: No wlasnie sie zastanawiam, co z tego ? HTC One ... 4 rdzenie, goli, prdoli, krawaty wiaze, przerywa ciaze ... no i dalej to jest tylko telefon z duzym ekraname i kilkoma grami. Niech mi nikt nie opowiada, ze granie np. w battlefielda na telefonie albo nawet tablecie ma sens. Filmy HD na 5 calach ? No dajcie na luz. Ok ... strony internetowe - tutaj sie przydaje, ale jezeli
Android laguje przez brak optymalizacji dla słabszych urządzeń. Samo dodawanie mocy cpu nie wystarczy jak brak Dbałości o wydajność na słabszych urządzeniach.
@dave8: No dobrze, ja rozumiem, że może mulić w jakiś grach 3d, albo odtwarzaniu filmów fullhd. Ale on muli w takich rzeczach jak przewijanie tekstu (kontaktów czy strony www). Do tego nie powinno być potrzeba 3Ghz procesora, ani nawet Pentium 3. Płynne przewijanie to ja na 286 miałem w 1990 roku :P
@deck: Uwaga, uwaga: To nie Android laguje sam w sobie, ale gówno które robią producenci urządzeń. Czysty android działa bardzo płynnie. Tną się za to nakładki jakie wrzucają producenci telefonów. Przyczyną cięcia mogą być też niezliczone ilości procesów jakie są uruchomione (prawie każda aplikacja coś tam rob sobie w tle i chce dostępu do internetu).
Identyczna sytuacja jak z komputerami - kupujesz laptopa,
@OSS117: Cóż, bo te tanie Chińskie procesory powoli przestają być takie złe. MediaTek już robi procki na licencji ARM, czyli wkłada do swoich procków te same rdzenie Cortex, z których korzysta Samsung, Nvidia, czy TI. Oczywiście, nie mają zaplecza, żeby cały system tak ładnie dopracować jak giganci, ale za procesor o 25% gorszy od czołówki można zapłacić połowę tego co za topowego procka. Więc jest to sensowne rozwiązanie na średnią i
@syn_admina: LG L9 to na prawde wyjatek w cenie ok. 600zl bije na glowe wiele high-endow. Nie zgodze sie co do S3 - placisz za telefon 1500zl a po wgraniu kilku gierek i programow brakuje plynnosci, responsywnosci a powroc do pulpitu potrafi trwac kilka sekund - to samo z lista kontaktow.
Tak narzekacie, a symbian z 800mhz daje rade w gierkach 3d bez zaciny (oczywiscie nie kazdy symbian posiada akcelerator 3d) ale naprzyklad takie gierki jak asphalt 5 nie scinaja w ogole, sa bardzo plynne, widac DA SIE zoptymalizowac system pod normalne procesory... przy okazji zycie baterii jest zdecydowanie wydluzone... no ale wiadomo kazdy system do czegos innego ;p
Ja tam nie lubie Javo-pochodnych systemów typu adnrdoid bo wymagaja 2 rdzeni
Mam takie wrażenie, że dla większości fanatyków Androida, to jedynym telefonem jest SGS lub HTC ONE X / ONE. Czyli telefony, za grube tysiące które i tak nie dają 100% płynności. Mam na co dzień Lumie 820 i SGS3 i w żadnym wypadku bym tego drugiego nie kupił. Płacę więcej, a i tak więcej nie zyskuję. Aplikacje? 99% używania telefonu to: SMS, dzwonienie, Internet, Mail. Ten 1% zazwyczaj też znajduje w Windows
Korzystałem z Andka począwszy od świeżo wydanej wersji 1.6, kiedy ludzie w szkole, pytając czy im prześlę tę super gierę słyszeli moje pytanie czy mają Androida, a oni "A co to? o_O", a skończywszy na 4.2, po której instalacji natknąłem się na Windows Phone'a. Szczerze? Nigdy więcej Andka. To, co uważałem za mega hiper płynność na Androidzie, to ja mam takie przycięcie na WP raz na miesiąc. Jasne, że mniej aplikacji, słabsze
@hifonicszeus: Okej, nawet jeśli to mega tani chwyt, to jednak oko (przynajmniej moje) jakoś lepiej na to patrzy. No i druga sprawa: ile masz w ciągu powiedzmy miesiąca zwieszeń na Androidzie, a ile na Windows Phone? :)
Porównywałem ze znajomymi wykonanie różnych czynności na Samsung Omnia W, SGS II i iPhone 4S. Sprawa przedstawia się tak:
WP > iOS > Android
Jedynie z wysyłaniem sms'a ze zrobieniem zdjęcia WP poradził sobie
@MuchaZ: Nie zgadzam sie z Toba, mam dwa telefonu Huawei W1 na WP8 i SGS2 na Androidzie 4.1... to co nazywasz plynnoscia - czyli te wolne animacje... to nic innego jak tani chłyt... android tez bylby plynny gdyby wszystko tak wolno sie przesuwało, machniesz szybko palcem a to i tak leci swoim tempem - zabójczym, zółwim, leniwym... przewin szybko liste kontaktow w adroidzie a w WP8 to zobaczysz o czym mowie
To jest żałosne. Kilkuletni system, android, wciąż tnie na większości urządzeń. Ludzie kupują telefony za 1000zl i banan na twarzy że nie ma zwiech jak w tym za 500. Dobrze że w ogóle działa.
Ludzie mysla, ze wiecej GHz przyspieszy im telefony ... ;d. Korporacje piszą niezoptymalizowany kod, najczesciej na wirtualna maszyne java. Kiedys programy pisalo sie w formie "sztuka dla sztuki", czyli tak, aby programy chodzily szybko (jak np. sam android) i wykorzystywały jak najwiecej hardware'owej akceleracji. Teraz pisze się na ilość i czas (jak najszybciej/na teraz), zeby wydac produkt przed konkurencja. Po premierze ktos z firmy dostanie task typu "optymalizacja" i typek bedzie siedzial
Komentarze (161)
najlepsze
@rt_of_vnt: no nie, jednak się nie zgodzę ;-)
- oglądanie krótkich filmików na 5 calach jest ok (ot takich z engadet czy TEDa),
- rzut okiem na aktualną mapkę z meteo.pl i wiem czy jechać do pracy na rowerze czy samochodem,
- uniwersalny pilot do sterowania audio i video bez ruszania się z kanapy to też fajna sprawa,
- e-maile można
@dave8:
@kubako:
@factorys:
@deck: Uwaga, uwaga: To nie Android laguje sam w sobie, ale gówno które robią producenci urządzeń. Czysty android działa bardzo płynnie. Tną się za to nakładki jakie wrzucają producenci telefonów. Przyczyną cięcia mogą być też niezliczone ilości procesów jakie są uruchomione (prawie każda aplikacja coś tam rob sobie w tle i chce dostępu do internetu).
Identyczna sytuacja jak z komputerami - kupujesz laptopa,
http://www.onda-tablet.com/onda-v712-dual-core-dual-camera-7-inch-1280-800-ips-hd-touch-screen-hdmi-wifi.html
Prędzej coś by zrobili z zawieszaniem się androida
Tak narzekacie, a symbian z 800mhz daje rade w gierkach 3d bez zaciny (oczywiscie nie kazdy symbian posiada akcelerator 3d) ale naprzyklad takie gierki jak asphalt 5 nie scinaja w ogole, sa bardzo plynne, widac DA SIE zoptymalizowac system pod normalne procesory... przy okazji zycie baterii jest zdecydowanie wydluzone... no ale wiadomo kazdy system do czegos innego ;p
Ja tam nie lubie Javo-pochodnych systemów typu adnrdoid bo wymagaja 2 rdzeni
Porównywałem ze znajomymi wykonanie różnych czynności na Samsung Omnia W, SGS II i iPhone 4S. Sprawa przedstawia się tak:
WP > iOS > Android
Jedynie z wysyłaniem sms'a ze zrobieniem zdjęcia WP poradził sobie
Komentarz usunięty przez moderatora