@reksiuwielki: Wrażenie spadania masz w zasadzie tylko jak samolot szybciej opada. Tak to bez patrzenia na zewnątrz to tylko trzęsie i czasami czujesz się cięższy.
Za to w mniejszych samolotach jest to wrażenie bujania się, jak w łódce na wodzie. :D
@pmid: Nie do końca. Przede wszystkim nie można lecieć za wolno - przy dużych przechyleniach w zakręcie spada wartość siły nośnej generowanej przez skrzydła (dokładniej to wzrasta tzw. prędkość przeciągnięcia), przez co może dojść do przeciągnięcia, które często prowadzi do wpadnięcia w korkociąg co kończy się w taki sposób.. Nie można lecieć też zbyt szybko. Duże prędkości = duże siły działające na samolot w powietrzu. Istnieje coś takiego jak prędkość
@haloween: Chyba, a raczej na pewno trochę to ubarwiłeś. Jeszcze na lotnisku w Łodzi który nie ma radaru zbliżania jak cię mogę, mimo że pilot powinien wykonać podejście proceduralne (latając na skróty robi to niezgodnie z procedurami). W Katowicach jest to już nieprawdopodobne, można wykonać podejście z prostej kiedy kąt do ścieżki schodzenia wynosi nie więcej niż 30 stopni.
W zamieszczonym filmiku samolot jest bez pasażerów, w lotnictwie nie ma
Komentarze (78)
najlepsze
taa... chyba na FSXie.
Za to w mniejszych samolotach jest to wrażenie bujania się, jak w łódce na wodzie. :D
Jeden kowboj z WIZZ który lądował na LCJ (Lublinek) przyziemił jakieś 10 sekund po odstawieniu zakrętu o 90 stopni z jebenckim przechyłem.
Drugi kowboj z WIZZ (jakiś Szkot albo Irlandczyk) który lądował na KTW (Katowice) wykonał identyczny manewr, ze mną w środku, wypełzłem blady.
W zamieszczonym filmiku samolot jest bez pasażerów, w lotnictwie nie ma